لینک های دسترسی

Breaking News

نوجوان ۱۷ سالۀ امریکایی در سومین روز کارآموزی در ناسا سیارۀ جدید کشف کرد


ولف کوکییر، پسر نوجوان ۱۷ ساله از ایالت نیویارک امریکا توانسته است تنها در پایان سه روز دورۀ کارآموزی در ادارۀ ملی تحقیقات فضایی امریکا (ناسا) سیارۀ جدیدی را کشف کند.

کوکییر در پایان صنف یازدهم، در تابستان ۲۰۱۹، برای یک دورۀ دو ماهۀ کارآموزی در یکی از مراکز ناسا در شهر گرینبلت ایالت مریلند پذیرفته شد.

به گزارش شبکۀ سی ان بی سی امریکا، نخستین کاری که از ولف خواسته شد، بررسی تغییرات درخشش ستاره‌هایی بود که توسط ماهوارۀ ناسا موسوم به تِس (TESS) ضبط شده بود.

ولف کوکییر تنها پس از سه روز کارآموزی، موفق به کشف یک سیاره بزرگ شد که این ستاره TOI 1338 نامیده شده است. این سیاره نزدیک به هفت برابر کره زمین است.

ناسا پس از تایید کار ولف و انتشار مقاله‌ای که این دانش‌آموز یکی از نویسندگان آن بود، این خبر را هفته پیش در وبسایت خود منتشر کرد.

ناسا گفته است که سیاره‌ای توسط ولف کشف شده است، حدود ۱۳۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد. فاصلۀ زمین با آفتاب بین هفت تا نه دقیقۀ نوری است، یا به عبارۀ دیگر نور خورشید بین هفت تا نه دقیق به زمین می‌رسد.

پس از تاریخ ساز شدن، اکنون این نوجوان امریکایی در نظر دارد که تحصیلات خود را در یکی از این سه پوهنتون معتبر امریکا به پایان برساند؛ پرینستون یا انستیتیوت تکنالوژی مسه چوستس (MIT) و یا هم ستنفورد.

XS
SM
MD
LG