لینک های دسترسی

Breaking News

امرالله صالح از سمت اش استعفا کرد


امرالله صالح چندی پیش به صفت وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی گماشته شده بود
امرالله صالح چندی پیش به صفت وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی گماشته شده بود

امرالله صالح، وزیر دولت افغانستان در امور اصلاحات سکتور امنیتی و رئیس بورد عالی تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی از سمت خود استعفا کرد.

آقای صالح در فیسبوک خود ضمن اعلام این خبر نگاشته است "برای رهبری دولت در امر آوردن اصلاحات عمیق و با مفهوم در بخش امنیتی و دفاعی آرزوی جدیت و موفقیت بیشتر دارم".

امرالله صالح در پی نوشت این پست فیسبوکی خود نگاشته است " می‌دانم سوالات زیادی در اذهان شما ایجاد خواهد شد. با مد نظرداشت حرمت به اسرار امنیتی و مصلحت های مهم ملی تلاش خواهم کرد که دلایل و عوامل این تصمیم خویش را به زودی در خدمت تان توضیح دهم".

دقایقی پس از نشر استعفانامۀ آقای صالح که عنوانی رئیس جمهور محمد اشرف غنی و رییس اجرائیه عبدالله عبدالله نوشته شده است، شمار زیاد کاربران و هواداران آقای صالح از این تصمیم وی استقبال کرده اما خواهان توضیحات در مورد دلایل آن شدند.

پست وزارت دولت در امور اصلاحات در سکتور امنیتی به تاریخ ۱۱ مارچ سال روان بر اساس فرمان رئیس جمهور محمد اشرف غنی ایجاد و امرالله صالح در راس آن گماشته شد.

آقای صالح رئیس روند سبز افغانستان است که این روند در زمان کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از عبدالله عبدالله حمایت کرده بود.

امرالله صالح پیش از این در حکومت حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان به صفت رئیس امنیت ملی ایفای وظیفه کرده بود.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG