لینک های دسترسی

Breaking News

امرالله صالح مسوولیت امنیتی کابل را به دوش گرفت 


در پی شکایات پیرامون ناامنی‌های اخیر در شهر کابل، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفته است که سر از فردا ۱۷ اکتوبر (۲۶ میزان) مسایل امنیتی کابل را به گونه مستقیم رهبری خواهد کرد.

آقای صالح در صفحهٔ فیس‌بوک اش نوشته است که این تصمیم بر اساس هدایت محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان اتخاذ شده است.

معاون رییس جمهور افغانستان نوشته است: "فهرست دزد ها – اوباش – مردم آزار – باج گیر ها – قانون گریز ها – غاصب های املاک عامه و مردم – مجرمین متکرر که زیر پوشش فعالیت دارند و زورگویان به ظاهر قانون پسند همه و همه از قبل ترتیب گردیده است."

او همچنان گفته است چیزی را به اسم "مصلحت و ترحم بر جنایت کار در قاموس خویش" ندارد.

آقای صالح همچنان نوشته است که در ضمن تمام وظایف ومسوولیت های دیگراش را به صورت عادی اجرا خواهد کرد.

او از شهروندان افغانستان خواسته است تا با نیرو های امنیتی همکاری کنند و از هر راهی که می‌توانند اطلاعات و مسایل خویش را به شخص او بفرستند.

این در حالی است که باشندگان پایتخت افغانستان از راهزنی، سرقت‌های مسلحانه، اختطاف‌ها و قتل‌های هدفمند شاکی اند.

پس از شکایت‌ها از افزایش جرایم جنایی و سرقت‌های مسلحانه در شهر کابل، سرپرست وزارت داخله به پولیس دستور شلیک بر مجرمین را داد.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان روز یکشنبه ۱۱ اکتوبر (۲۰ میزان) در پیامی به خبرنگاران گفت که مسعود اندرابی، سرپرست این وزارت به مسوولان امنیتی دستور داده است که در شهر کابل وضعیت امنیتی باید هرچه زودتر تغییر کند.

امرالله صالح در زمان چند هفته سرپرستی وزارت داخلۀ افغانستان، کارکردهای خبرسازی داشت که یکی آن صلاحیت دادن شلیک به پولیس بود تا در هنگام دستگیری یا تعقیب مجرمان و جنایتکاران اگر ضرورت بی‌افتد شلیک کنند.

XS
SM
MD
LG