لینک های دسترسی

Breaking News

یک جنگجوی ایرانی گروه داعش در ننگرهار بازداشت شد


مقام‌ها در ننگرهار می‌گویند که در نتیجۀ عملیات‌های نظامیان افغان خسارات جانی سنگینی را بر گروه داعش در این ولایت وارد کرده اند و یک جنگجوی داعش که شهروند ایرانی می‌باشد، در ولسوالی ده‌بالای ننگرهار بازداشت شده است.

حضرت حسین مشرقی‌وال، سخنگوی پولیس ننگرهار به صدای امریکا گفت که روز جمعه در نتیجۀ عملیات پاکسازی و‌ بازرسی منازل در منطقۀ احمدخیل ولسوالی ده‌بالا، نیروهای امنیتی افغان، یک شهروند ایرانی را بازداشت کرده اند.

به گفتۀ مشرقی‌وال، این فرد ایرانی که وابسته به گروه داعش می‌باشد، در فعالیت‌های ضد دولتی و تخریبی در ده بالا دست داشت.

داعش و دفتر سیاسی کشور ایران مستقر در ولایت ننگرهار، در مورد هنوز به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

از سویی هم، نیروهای مشترک افغان عملیات‌های "سیلاب ۴ و سیلاب ۵"را به روز جمعه در ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار به پایان رسانده و آن ولسوالی را ترک گفته اند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت که طی ده روز گذشته در چپرهار، تمام روستاهای کوچک و بزرگ این ولسوالی از حضور جنگجویان داعش و طالبان پاکسازی شده است.

او افزود "در عملیاتی که به تاریخ ۲۶ ثور در چپرهار آغاز شده بود، در مجموع ۵۹ داعشی کشته شده، ۳۹ داعشی زخمی است، سه داعشی را زنده گرفتیم و به مردم ملکی هیچ آسیب نرسیده است، تمام ولسوالی چپرهار از حضور داعش و طالب پاک شد و نیروهای مردمی از منطقه شان حفاظت می‌کنند".

با ختم عملیات‌های نظامیان افغان در ولسوالی چپرهار؛ اما درگیری‌ها میان داعش و نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی اچین ننگرهار از سر گرفته شده است.

ملک کمین، یکی از سران قومی ولسوالی اچین به صدای امریکا گفت که گروه داعش از ظهر روز جمعه به این طرف بالای روستاهای وچ‌کوت و سپری آن ولسوالی هجوم برده است.

به قول ملک کمین، در این درگیری‌ها داعش چندین فرد ملکی را به قتل رسانده است "چهار تن جوانان اند، یک زن است و دو طفل، زن و اطفال را سربریده اند و چهار جوان را کشته اند، جنگ همین اکنون هم جریان دارد".

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار درگیری بین مردم محل و داعش را در منطقه وچ‌کوت ولسوالی اچین تائید کرد؛ ولی گفت که دو فرد ملکی در آن درگیری کشته شده و یک فرد ملکی زخمی است.

داعش هنوز در مورد به رسانه‌های چیزی نگفته است.

باشندگان مناطقی که در برابر داعش می‌جنگند، از نیروهای دولتی می‌خواهند که کمک‌های بیشتر را متوجه آن مناطق سازند.

XS
SM
MD
LG