لینک های دسترسی

Breaking News

حمله هوایی در کندز بخشی از ساختمان یک مکتب را تخریب کرد


در هفته های اخیر درگیری میان نیروهای افغان و مخالفان مسلح در کندز افزایش یافته است.
در هفته های اخیر درگیری میان نیروهای افغان و مخالفان مسلح در کندز افزایش یافته است.

مقام‌های ریاست معارف در ولایت کندز، می‌گویند حوالی ساعت ۴:۳۰ صبح امروز، یک طیارۀ جنگی در منطقه خواجه مشهد در داخل شهر کندز، بمی را بالای ساختمان یک مکتب پرتاب کرده که منجر به تخریب بخشی از ساختمان این مکتب شده است.

جنت گل ناصری، مدیر معارف شهر کندز گفت به اثر اصابت بم به ساختمان مکتب، بخشی از ساختمان این مکتب ویران شده و تعدادی از صنف‌های درسی نیز تخریب گردیده است.

آقای ناصری، افزود که در زمان بمباردمان ساختمان مکتب، کسی در آنجا نبود؛ اما ۳ تن از باشندگان محل، که منازل شان در اطراف مکتب بود، زخمی شده اند.

نعمت الله تیموری، مسؤول دفتر مطبوعاتی ولایت کندز در صحبت با رادیوآشنا صدای امریکا گفت شب گذشته در منطقۀ خواجه غلطان شهر کندز درگیری میان نیروهای افغان و مخالفان مسلح جریان داشت و جهت سرکوب مخالفان مسلح، از نیروهای حمایت قاطع همکاری خواسته شده بود.

آقای تیموری، افزود که در هماهنگی با نیروهای حمایت قاطع اشتباه صورت گرفته و به عوض اطراف مکتب منطقۀ خواجه غلطان، نیروهای حمایت قاطع مکتب منطقۀ خواجه مشهد را بمبارد کرده اند.

هنوز قوماندانی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان در مورد این رویداد اظهار نظر نکرده است.

شاهدان عینی، می‌گویند صبح وقت، در ساحۀ خواجه مشهد، طیارۀ جیت بالای مکتبی که در ساحۀ ملکی، موقعیت دارد، بم پرتاب کرد.

تلفات ملکی در ارزگان

مقام‌های محلی در ولایت ارزگان می‌گویند تحقیق در مورد عملیان شبانۀ پنج شنبه شب در منطقه سجاول، که منجر به تلفات گردیده، آغاز شده است.

دوست محمد نایاب، سخنگوی والی ارزگان در صحبت با رادیو آشنا صدای امریکا، این رویداد را تائید کرد؛ اما گفت بعد از تحقیقات در مورد آمار تلفات، معلومات با رسانه ها شریک خواهد شد.

پیش از این مقام‌های امنیتی ارزگان، که نخواستند هویت شان افشا شود به صدای امریکا گفتند که در عملیات شبانه پنجشنبه شب، ۶ فرد ملکی کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

این مقام‌ها میگویند که ۱۴ زخمی این رویداد به شفاخانۀ ترینکوت منتقل شده است.

به گفته مقام‌ها این رویداد، در منطقه سجاول، در شش کیلومتری شهر ترینکوت رخ داده است.

.

XS
SM
MD
LG