لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال ضیایی: سم‌پاشی‌های سیاسی در مصالح ملی وجود دارد


امروز طی محفلی در کابل از نیروهای امنیتی افغان تقدیر شد
امروز طی محفلی در کابل از نیروهای امنیتی افغان تقدیر شد

برخی مقام‌های امنیتی، در مراسم حمایت از نظامیان افغان به روز پنجشنبه گفته اند که برخی افراد سیاسی و تحلیلگران، در مورد نیروهای امنیتی افغان، تحلیل‌های اشتباه دارند.

معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ با همکاری جامعۀ مدنی جوانان افغانستان، امروز به منظور تأمین بهتر امنیت روزهای عید و قربانی‌های نیروهای امنیتی افغان در سنگرهای نبرد، در محفلی از این نیروهای تقدیر کردند.

جنرال نصير ضيايی، قوماندان فرقه ۱۱۱ اردوی ملی افغانستان در کابل در این محفل گفت، که برخی افراد و اشخاصی سیاسی و تحلیلگر در قبال مسایل مهم به ویژه امنیت، برخورد عقده‌یی و اشتباه دارند.

به گفتۀ وی، در پیش‌زمینۀ ایجاد فرهنگ‌سازی سیاسی، "احاد ملت" در دفاع از نیروهای امنیتی نقش دارند و می‌تواند که آسیب‌شناسی کنند.

او با تقدیر از عملکرد نیروهای امنیتی افغان در مقابله با هراس‌افگنان و سپاسگزاری از خانواده‌هایی که پسران و دختران شان در صفوف نیروهای امنیتی حضور دارند، گفت "از یاد نبریم که جامعه است، افکاری مختلف هم دارد، سیاسیون هم هست، به بهره‌برداری از آینده‌های سیاسی سم‌پاشی‌هایی می‌کنند، این را از یاد نبریم".

او به کسانی که به گفتۀ وی "خود را واجب‌الاحترام" می‌دانند، تأکید کرد که اگر مأیوس اند، "خدا برای شان امید بدهد"؛ اما اگر سیاسی برخورد می‌کنند، "عقده‌های" شان را در مصالح ملی نکشانند.

در همین حال، پاسوال محمدسالم احساس، معاون معین ارشد وزارت داخله گفت، جنگ تحمیلی سبب شده است که بر اساس لایحۀ وظایف، پولیس به مکلفیت‌های خود رسیدگی نتوانسته باشد.

اما او تأکید کرد که با تجارب واقعات گذشته، نهادهای امنیتی در هماهنگی با مردم شب و روز تلاش می‌کنند که پلان‌های تطبیقی امنیتی را عملی سازند.

او خطاب به مردم افغانستان گفت "چیزی که از شما آرزو دارم، از مردم باعزت خود و خاصتاً جوانان عزیز خود که در حصه فرهنگ‌سازی امنیت ما را کمک و حمایت بکنید، کرده اید! اما کافی نیست. ما و شما نیاز داریم".

فردین فدایی رئیس جامعۀ مدنی جوانان افغانستان؛ برگزارکنندۀ مراسم تقدیر از نیروهای امنیتی افغان، نیز به این باور است که برخی افرادی به گفتۀ وی "مغرض و فرصت طلب" می‌خواهند که روحیۀ نیروهای امنیتی افغانستان را ضعیف بسازند.

او افزود "ما می‌گوییم که امروز بیایید از منفی‌گرایی در قبال نیروهای امنیتی خود بگذریم...مردمان فرصت‌طلب، مردمانی که می‌خواهند نیروهای امنیتی و دفاعی ما را، نیروهای دلیر ما را روحیه شان را ضعیف بسازند، ما در برابر اشخاص مفسد، مهره‌های سوخته و افراد فرصت‌طلب قرار داریم".

آقای فدایی، از مقام‌های نهادهای امنیتی افغانستان خواست که مکافات و مجازات در صفوف پولیس، اردو و امنیت ملی باید بیشتر باشد؛ چون به باور وی قدردانی می‌تواند که روی روحیۀ سربازان تأثیرگذار باشد و آنان با روحیۀ قوی دشمن را شکست بدهند.

XS
SM
MD
LG