لینک های دسترسی

Breaking News

یک جنرال اردوی افغانستان در کندز کشته شد


جنرال عطایی هنگام برگشت به وظیفه در خان‌آباد کندز با کمین طالبان برخورد و کشته شد
جنرال عطایی هنگام برگشت به وظیفه در خان‌آباد کندز با کمین طالبان برخورد و کشته شد

مقام‌های امنیتی افغان در زون شمال‌شرق افغانستان تأیید کرده اند که مسؤول دفتر هماهنگی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کشته شده است.

شیر عزیز کامه‌وال، قوماندان پولیس زون ۸۰۸ پامیر به صدای امریکا گفت که جنرال عبدالحی عطایی، مسؤول دفتر هماهنگی نیروهای امنیتی افغان در ولایت بغلان، امروز در شاهراه کندز – خان‌آباد در یک کمین طالبان کشته شد.

به گفتۀ وی، جنرال عطایی، باشندۀ ولایت بدخشان بود که پس از سپری‌کردن رخصتی‌اش، هنگام برگشت به سوی وظیفه، در شاهراه ولسوالی خان‌آباد، نخست در کمین طالبان زخم برداشت و سپس جان باخت.

آقای کامه‌وال افزود که عطایی یک جنرال نظامی اردو بود؛ اما بدون این که پولیس کندز و تخار را در جریان بگذارد، در موتر نظامی (رِنجر)، این مسیر را در پیش گرفته بود.

سید محمود دانش، سخنگوی والی کندز گفت، در حمله بر موتر حامل جنرال عطایی، تنها خودش کشته شده و یک محافظ وی زخم برداشته است.

آقای دانش افزود، مسؤولان پولیس ولسوالی خان‌آباد به محل رویداد رفته بودند؛ اما جنرال عطایی قبل از آنکه به شفاخانه برسد، جان داد.

مخالفان مسلح دولت افغانستان، گاه گاهی در مسیر شاهراه خان‌آباد کندز، مستقر می‌شوند و مقام‌های حکومتی کمین می‌زنند.

شش ماه پیش، یک قوماندان و یک سارنوال نظامی نیز در این مسیر از سوی طالبان از موتر پیاده و ربوده شدند که هنوز از مرگ و زنده‌گی آنان معلوماتی در دست نیست.

XS
SM
MD
LG