لینک های دسترسی

Breaking News

خانم آسترالیایی ربوده‌شده در ننگرهار آزاد شد


ریاست امنیت ملی این تصویر را پس از رهایی خانم کِری منتشر کرده است
ریاست امنیت ملی این تصویر را پس از رهایی خانم کِری منتشر کرده است

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می‌گوید یک تبعۀ آسترالیایی که حدود چهار ماه قبل در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار، از سوی افراد مسلح ناشناس اختطاف شده بود، در یک عملیات ویژه از چنگ ربایندگان آزاد گردید.

خانم کاترین جن ویلسن آسترالیایی که به کِری مشهور است، صبح نهم ثور از مربوطات حوزۀ چهارم شهر جلال‌آباد از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شد.

ریاست امنیت ملی افغانستان می‌گوید، هنگام عملیات، چند تن در پیوند به دست داشتن اختطاف این تبعۀ خارجی نیز بازداشت شده اند که تحقیقات از نزد آنان جریان دارد.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا می‌گوید، خانم کِری دیشب، در نتیجۀ یک عملیات ویژۀ امنیت ملی از یک قریۀ ولسوالی رودات این ولایت از چنگ آدم‌ربایان آزاد شده است.

آقای خوگیانی گفت که در پیوند به اختطاف این خانم خارجی، چهار فرد مشکوک بازداشت شده اند.

افراد مسلح ناشناس این خانم ۶۰ ساله را در نهم ماه ثور، زمانی از دفترش ربودند، که او پس از سپری کردن شب در هوتل سپین‌غر، ساعت چهار صبح به دفترش که در حوزه چهارم شهر جلال‌آباد موقعیت دارد، آمد.

مؤسسۀ داکار از سی سال گذشته به این طرف در داخل و خارج به افغان‌ها کمک می‌کند. این مؤسسه علاوه بر سایر کمک‌ها، در روستاهای افغانستان به منظور بهبود وضعیت زندگی زنان، یک برنامۀ گلدوزی را نیز به پیش می‌برد که خانم کِری مسؤولیت همین برنامه را به دوش داشت.

XS
SM
MD
LG