لینک های دسترسی

Breaking News

یک قوماندان مهم داعش در زابل بازداشت شد


مقام‌ها می‌گویند که آخندزاده فرمانده داعش در نتیجۀ عملیات مشترک نیروهای خارجی و افغان در زابل بازداشت شد
مقام‌ها می‌گویند که آخندزاده فرمانده داعش در نتیجۀ عملیات مشترک نیروهای خارجی و افغان در زابل بازداشت شد

مقام‌های امنیتی زابل می‌گویند، دیشب در نتیجۀ عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان و خارجی در ولسوالی خاک افغان این ولایت، یک قوماندان مهم داعش بازداشت شد.

مل‌پاسوال میرویس نورزی، قوماندان امنیه زابل به صدای امریکا گفت، خالد آخندزاده قوماندان عمومی داعش با پنج تن از افرادش بازداشت و شش جنگجوی آن گروه کشته شده اند.

به باور نورزی، با بازداشت این قوماندان مهم داعش، ضربه بزرگی به آن گروه وارد شده است و افزود که عملیات هدفمند بر ضد داعش همچنان ادامه خواهد یافت.

او گفت "خالد آخندزاده قوماندان عمومی داعش در زابل بود و با بازداشت وی، ضربۀ کمرشکن بر پیکرۀ آنان وارد شد، در بین شش فرد کشته‌شده، سه تن از اتباع خارجی شامل اند و در بین بازداشت‌شدگان نیز خارجیان وجود دارد، در آن عملیات مأموریت حمایت قاطع نیز با نیروهای کماندو سهم داشتند".

اعضای وابسته به گروه داعش، در ولسوالی‌های خاک افغان، دای‌چوپان و ارغنداب فعالیت گسترده دارند.

یک مقام امنیت ملی زابل که نخواست نامش گرفته شود به صدای امریکا گفت، این اولین عملیات مهم و مؤفق بر ضد رهبری گروه داعش در زابل بود که انجام شد.

منبع افزود "عملیات مأموریت حمایت قاطع و نیروهای امنیتی افغان دیشب به آن مراکز داعش انجام شد که رهبری آن گروه خود را مصؤون می‌دانستند".

حاجی عطاجان، رئیس شورای ولایتی زابل از حضور جنگجویان خارجی در آن ولایت نگران‌کننده می‌داند و بر راه‌اندازی عملیات گسترده و "سرکوب‌کننده" برضد آن گروه تأکید دارد.

او به صدا یامریکا گفت، آنان نگرانی‌شان را در مورد حضور گستردۀ جنگجویان خارجی در آن ولایت، از یک سال به این طرف با ادارۀ محلی و حکومت مرکزی شریک کرده اند؛ اما تا این هنگام، گام‌های مؤثر برداشته نشده است.

XS
SM
MD
LG