لینک های دسترسی

Breaking News

برق اردوی ملی در هرات از ترکمنستان تامین می شود


قوماندانی قول اردوی ۲۰۷ ظفر در ولایت هرات با داشتن تاسیسات مدرن و فراوان، یکی از تاسیساتی است که همه روزه برای آموزش سربازان اردوی ملی به مقادیر زیاد انرژی برق نیاز دارد.

نجیب الله نجیبی سخنگوی قول اردوی ۲۰۷ ظفر می گوید که این مرکز نظامی از بدو تاسیس خود همواره برای رفع نیازمندی انرژی برق از جنراتورهای دیزلی استفاده کرده است؛ جنراتور هایی که روزانه هزاران لیتر تیل می سوزاند.

نجیبی می گوید که تا کنون قوماندانی قول اردوی ظفر هیچگاهی از برق بیرونی که از کشور های همسایه به هرات وارد می شود استفاده نکرده است، زیرا به گفتۀ وی در زمانی که روی تشکیلات اردوی ملی سرمایه گذاری شد، برق در افغانستان وجود نداشت.

به گفته آقای نجیبی تیل مورد نیاز جنراتورهای اردوی ملی در هرات همواره از سوی وزارت دفاع افغانستان و قوای بین المللی مستقر در آن قوماندانی به صورت مشترک تامین شده است.

قطع تخصیص روغنیات قول اردو

انجینیر محمد سرور صدیقی، رئیس هرات برشنا به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که تلاش برای متصل نمودن تاسیسات قوماندانی قول اردوی ظفر به شبکه برق شهری جریان دارد.

آقای صدیقی می افزاید که هرات برشنا برای نخستین بار درخواست قول اردوی ۲۰۷ ظفر مبنی بر استفاده از برق شهری و قطع تخصیص تیل و روغنیات آن قوماندانی را دریافت کرده است. او می افزاید که کارمندان تخنیکی نیازمندی انرژی برق این قوماندانی را حدود ۱۰ میگاوات برآورد کرده اند.

رئیس هرات برشنا می گوید که وزارت انرژی و آب در نظر دارد تا یک سب استیشن جدید را در سال ۱۳۹۲ با ظرفیت ۲۲۰ میگاوات از برق وارداتی ترکمنستان در ولسوالی شیندند اعمار کند که بنا بر اظهارات وی انرژی برق قول اردوی 207 ظفر نیز از همین منبع تامین خواهد شد.

هم اکنون ولایت هرات ۲۰ میگا وات برق از کشور ترکمنستان و ۹۰ میگاوات برق از کشور ایران وارد میکند که قرار است تا شش ماه آینده برق وارداتی ایران تا ۵۰ میگاوات دیگر افزایش یابد.

قول اردوی ۲۰۷ ظفر در ولایت هرات نخستین قوماندانی نیرو های اردوی ملی در غرب افغانستان می باشد که در ماه میزان سال ۱۳۸۳ خورشیدی تاسیس شد.
XS
SM
MD
LG