لینک های دسترسی

Breaking News

هیلیکوپتر اردوی ملی افغانستان در تخار سقوط کرد


وزارت دفاع ملی افغانستان گفته است که یک هیلیکوپتر قوای هوایی آن کشور در مربوطات ولایت تخار سقوط کرده است.

وزارت دفاع روز سه شنبه اول سپتمبر (۱۱ سنبله) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این هیلیکوپتر نوع MI17 روسی که از میدان هوایی شهر کندز به سمت ولسوالی رستاق ولایت تخار در حرکت بود، هنگام نشست، به دلیل عوارض تخنیکی سقوط کرده است.

در اعلامیه آمده است که در این رویداد به هیچ سرنشین این هیلیکوپتر آسیبی نرسیده است.

محمد جواد هجری، سخنگوی والی تخار با نشر پیامی به رسانه‌ها گفته است که این هیلیکوپتر سربازان کشته شدۀ اردوی ملی را انتقال می‌داد.

به تاریخ ۲۷ جولای (ششم اسد) نیز یک هلیکوپتر نوع "بلک هاک" قوای هوایی افغان در ولسوالی کجکی ولایت هلمند سقوط کرد که به گفتۀ مقام‌های وزارت دفاع افغانستان دلیل آن مشکلات فنی بود و در آن رویداد پنج سرنشین این هیلیکوپتر زخمی شدند.

در ماه جدی سال گذشته نیز یک یک هیلیکوپتر نوع MI35 روسی اردوی ملی افغانستان به دلیل مشکلات فنی در مربوطات ولایت فراه سقوط کرد که در اثر آن دو پیلوت افغان کشته شدند.

چند ماه پیشتر از آن رویداد یک هیلیکوپتر MI17 قوای هوایی افغانستان در نزدیکی شهر بندری حیرتان سقوط کرد که در آن سانحه هفت سرنشین این هیلیکوپتر که همه منسوبان وزارت دفاع افغانستان بودند، کشته شدند.

با آنکه ایالات متحده در چند سال پسین قوای هوایی افغانستان را آموزش داده و انواع مختلف طیاره های جنگی و انتقالاتی را در اختیار نظامیان قرار داده است، هنوز هم یک تعداد طیاره های روسی در اختیار قوای هوایی افغانستان است که با وصف کهنه و فرسوده بودن، این هیلیکوپترهای روسی شماری از عملیات قوای هوایی افغانستان را انجام می‌دهد.

XS
SM
MD
LG