لینک های دسترسی

Breaking News

تحلیلگران: داعش را می تواند از بین برد، اما نه اندیشۀ آنرا


وزیران خارجۀ ۶۸ کشور در کنفرانس دو روز ائتلاف جهانی ضد داعش که واشنگتن دی سی برگزار شده ، اشتراک کرده اند
وزیران خارجۀ ۶۸ کشور در کنفرانس دو روز ائتلاف جهانی ضد داعش که واشنگتن دی سی برگزار شده ، اشتراک کرده اند

وزیر خارجۀ ایالات متحده در اولین روز کنفرانس دو روزه ائتلاف جهانی ضد گروه دولت اسلامی یا داعش، به صراحت اعلام کرد که نابودی این گروه تندرو در اولویت کاری ادارۀ دونالد ترمپ، قرار دارد.

ریکس تلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، حین سخنرانی اش در این کنفرانس تاکید کرد که "تضعیف گروه دولت اسلامی هدف نهایی نیست، ما باید داعش را شکست بدهیم و شکست داعش اولین هدف ایالات متحده در شرق میانه است."

شماری از تحلیلگران سیاسی به این باوراند که داعش نه تنها یک سازمان دهشت افگنی است، بلکه یک ایدیولوژی افراطی است که در بسیاری از کشور های اسلامی، در حال گسترش است.

علی نوری زاده، رئیس مرکز مطالعات ایران و عرب، در مصاحبه ای با صدای امریکا گفت که از بین بردن سازمان های دهشت افگنی دشوار است، اما نا ممکن نی. اما تاکید کرد که ایدیولوژی را نمی توان نابود کرد به شمول اندیشه و افکار داعش را.

خالد مفتون مصاحبه ای را با آقای نوری زاده انجام و ابتدا از وی پرسیده است که اظهارات وزیر خارجۀ ایالات متحده مبنی بر نابودی داعش تا چه اندازه واقعبینانه است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:12:00 0:00
  • 16x9 Image

    خالد مفتون - واشنگتن

    خالد مفتون، به عنوان تهیه کننده گزارش های تحلیلی و گوینده خبر، کارش را از ابتدای سال ۲۰۱۴ در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. خالد پیشتر از این، حدود ۱۰ سال در رسانه های بین المللی مختلف به شمول خبرگزاری آلمان درکابل و رادیو آزادی در پراگ کار کرده بود. خالد مفتون سند لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه کابل دریافت کرده و سند ماستری را در رشته مدیریت عامه از انستیتوت مطالعات بین المللی مونتری کالیفرینای امریکا کسب کرده است.

XS
SM
MD
LG