لینک های دسترسی

Breaking News

اتمر: به دلیل 'اختلافات جدی با سیاست سطح رهبری دولت' استعفا دادم


در استعفانامۀ آقای اتمر، تاریخ استعفا اش تاریخ دوم اسد ۱۳۹۷ خورشیدی درج شده است، اما امروز استعفانامه اش به رسانه افشا شد
در استعفانامۀ آقای اتمر، تاریخ استعفا اش تاریخ دوم اسد ۱۳۹۷ خورشیدی درج شده است، اما امروز استعفانامه اش به رسانه افشا شد

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان روز شنبه با نشر استعفا نامه ای، از سمت مشاوریت امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان، کنار رفت.

آقای اتمر، در استفعا نامه اش، دلیل کناره گیری خود را "اختلافات جدی با سیاست ها و روش های سطح رهبری دولت در عرصۀ حفظ و تحکیم وحدت و اجماع ملی، تامین صلح و امنیت، مدیریت سیاسی و امور انتخابات" عنوان کرده است.

آقای اتمر در بخشی از استعفا نامه اش تاکید کرده است که "اختلافات روی حکومتداری خوب و تحکیم روابط منطقوی و بین المللی افغانستان" از جمله دلایل دیگر است که به گفتۀ آقای اتمر در ماه های اخیر با سطح رهبری افغانستان اختلاف نظر داشته و نتوانسته با رهبری افغانستان به تفاهم برسد.

اما در این استعفانامه محمد حنیف اتمر به صورت واضح ذکر نکرده است که آیا او محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، اختلاف داشته است، و یا سایر مقام های حکومت وحدت ملی.

متن استعفانامۀ محمد حنیف اتمر
متن استعفانامۀ محمد حنیف اتمر

ظاهراً چنین به نظر می رسد که آقای اتمر یک ماه قبل--یعنی به تاریخ دوم ماه اسد ۱۳۹۷ خورشیدی از مقام اش استعفا کرده است، اما استعفا نامه اش روز شنبه سوم سنبله، به رسانه ها ارسال شد.

لحظات پس از افشای استعفای آقای اتمر، محمد هارون چخانسوری، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان، در یک پیام تویتر خود نوشته است که رئیس جمهور غنی، استعفای آقای اتمر را پذیرفته و همزمان حمدالله محب، سفیر افغانستان در واشنگتن دی سی را به حیث مشاور جدید امنیت ملی خود برگزیده است.

آقای اتمر که در دوران ریاست جمهوری حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به نخست به حیث وزیر احیای و انکشاف دهات و سپس به حیث وزیر معارف و داخله ایفای وظیفه می کرد، پس از رسیدن محمد اشرف غنی به ارگ، یکی از عمده ترین افراد نزدیک به رئیس جمهور شمرده می شد.

XS
SM
MD
LG