لینک های دسترسی

Breaking News

از مقام شاروالی تا کارگر تنظیف؛ زن سویدنی: از جمع آوری زباله‌ها خرسندم


آن سوفی هرمانسون، شهردار پیشین گوتنبرگ دومین شهر بزرگ سویدن در بخش جمع آوری زباله‌های شهر کار می‌کند.
آن سوفی هرمانسون، شهردار پیشین گوتنبرگ دومین شهر بزرگ سویدن در بخش جمع آوری زباله‌های شهر کار می‌کند.

ان سوفی هرمانسون، شهردار پیشین گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سویدن با نیم میلیون جمعیت در بخش جمع آوری زباله‌ها کار می‌کند. او از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ شهردار گوتنبرگ و بلندپایه ترین مقام حکومتی در این شهر بود.

این سیاستگر حزب سوسیال دموکرات‌ سویدن که در پارلمان اروپا نیز کار کرده است، از سه سال به اینسو برای تامین مخارج زندگی‌اش، در بخش جمع آوری و انتقال زباله‌ها از شهر مشغول کار است.

هرمانسون صبح زود به پس کوچه‌های شهر می‌رود تا زباله‌ها را از پشت در خانه‌ها بردارد. او گفت کار کردن به حیث یک سیاستمدار و شاروال عالی و تاثیرگذار بود، اما می‌افزاید که جمع آوری زباله‌ها هرچند کار متفاوت است، اما احساس خوبی دارد.

شکست انتخاباتی و وداع با سیاست

این زن سیاستمدار سویدنی با شکست در انتخابات میان حزبی سوسیال دموکرات‌های کشورش از سمت شهرداری گوتنبرگ کنار زده شد،‌ شهری که تمرکزش بیشتر بر تامین مساوات و برابری بود. این زن ۵۹ ساله مسوول حزب سوسیال دموکرات‌های سویدن در گوتنبرگ بود.

شاروال پیشین شهر گوتنبرگ سویدن که ظاهراً از سیاست خسته شده است، گفت که تغییر شغل برایش خیلی عجیب نبود، چون به گفتهٔ‌وی در جوانی نیز شغل رانندگی داشت. پدر وی نیز راننده لاری بوده است.

ان سوفی هرچند روز بعد به سوی شهر می‌آید تا سطل‌های زباله‌ها را خالی کند. باشندگان این ساحات هم در این سه سال با او خوب آشنا شده اند، کسانی که هنوز سر سخن سیاست با او دارند.

اما در زمستان و در روزهای برفی و بارانی کار برای این سیاستمدار پیشین سنگینی می‌کند، زیرا بیشتر اوقات به تنهایی باید بار سنگین این شغل را در کوچه‌ها و پس کوچه‌ها بالا و پایین بکشد.

هری یوهانسون، شهروند سویدن از این کار ان سوفی استقبال می‌کند، اما انتظار شغل دیگری را از او دارد. او می گوید "این کار برای ان سوفی مشکل است. او می‌توانست که کار دیگری داشته باشد. او در سیاست عالی بود! اما خودش این کار را دوست دارد. خیلی سنگین است که سطل‌ها را انتقال بدهد و رانندگی نیز کند."

شنبه و یکشنبه روزهای رخصتی ان سوفی است. او دو روز آخر هفته اش را بی‌خیال از غبار سیاست و زباله‌ها، خوش می‌گذراند.

XS
SM
MD
LG