لینک های دسترسی

Breaking News

مشکلات فرا راه حکومت افغانستان درمبارزه با فساد


روند مردمی مبارزه با فساد اداری
روند مردمی مبارزه با فساد اداری

روند مردمی مبارزه با فساد می گوید که حکومت وحدت ملی در مبارزه با فساد اداری که موفق نبوده است.

سیما غنی عضو روند مردمی مبارزه با فساد امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که با وجود تعهد حکومت افغانستان در برابر مبارزه با فساد، نفوذ و قدرت زورمندان روند این مبارزه را بطی ساخته، اما می افزاید که به آینده بایدامیدوار بود.

به گفته خانم غنی در ابتدا حکومت افغانستان تعهد کرده بود کسانی را که درحکومت گذشته متهم به فساد بودند درحکومت جدید به وظایفی نخواهد گماشت، با اینهم شماری از آنان درمقام های بلند مقرر شده اند که که در آینده ممکن است باعث نگرانی شود.

در عین حال سیف الله سیحون استاد پوهنتون کابل میگوید عامل فساد درافغانستان سیاسی بوده و زمانیکه قدرت و حاکمیت به زور استوار باشد امرچور وچپاول دارايی های عامه صادرمیشود که درحال چنین شرایط حکمفرماست، و درافغانستان به دلیل جنگ های دوامدارقدرت سیاسی به قدرت شخصی بدل شده و به همین دلیل فساد به اوج خود رسیده است.

براساس معلومات روند مردمی مبارزه با فساد ، گرفتاری شش کارمند وزارت شهرسازی افغانستان که به فساد متهم هستند، یک اقدام نیک است ، اما تقویت فرهنگ مبارزه با فساد همچو اقدامات جدی را ایجاب میکند.

به گفته کارشناسان تا زمانیکه دربرابرمبارزه با فساد تعهد وجود نداشته باشد وعامل فساد که عرضه و تقاضای این پدیده است ازبین نرود، از بین رفتن فساد ناممکن خواهد شد.

مشکلات مبارزه با فساد اداری در افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:40 0:00

XS
SM
MD
LG