لینک های دسترسی

Breaking News

هند برای تامین امنیت نشست سران جی۲۰، حدود ۱۳۰ هزار نیرو مستقر می‌کند


مقامات هند می‌گویند که برای تامین امنیت نشست سران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان (جی۲۰) که قرار است در ماه جاری در دهلی جدید، پایتخت آن کشور، برگزار شود، حدود ۱۳۰ هزار پرسونل امنیتی توظیف شده است.

در این نشست دو روزه که به تاریخ نهم سپتمبر آغاز ‌می‌شود، رهبران قدرتمندترین کشورهای جهان از جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده، گرفته تا ریشی سوناک، صدراعظم بریتانیا، و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی حضور خواهند داشت.

منابع در دهلی جدید و بیجینگ گفته اند که شی جینپینگ، رییس جمهور، چین احتمالاً در این نشست اشتراک نخواهد کرد و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، گفته است که سرگی لاوروف، وزیر خارجهٔ کشورش،‌ در این نشست از او نمایندگی خواهد کرد.

دپندرا پاتک، کمیشنر ویژه پولیس دهلی که مسوول ترتیبات امنیتی دهلی است، گفت: "این یک لحظه تاریخی و مهم است."

او افزود که هزارن نفر از پرسونل سایر ادارات امنیتی دولتی از جمله نیروهای شبه نظامی امنیتی مرزی برای حفظ نظم و قانون وارد این شهر خواهند شد.

پاتک گفت"برای مهار اعتراضات و تجمعات، ما حضور کافی و قوی پولیس خواهیم داشت."

مقامات گفته اند که در طول نشست، مرزهای دهلی جدید و تردد مردم به شدت نظارت خواهد شد و حکومت در حال برنامه ریزی تعطیلات نسبی است و مکاتب، ادارات دولتی و مشاغل برای مدت سه روز تعطیل خواهند شد.

قوای هوایی هند گفته است که "اقدامات گسترده‌ای را برای دفاع هوایی در دهلی و مناطق نزدیک به کار خواهد گرفت."

سخنگوی قوای هوایی هند افزوده که اردو، از جمله نیروهای هوایی در هماهنگی با پولیس دهلی و نیروهای شبه نظامی طیاره‌های بدون سرنشین را برای جلوگیری از هرگونه تهدید هوایی مستقر خواهند کرد.

نرندرا مودی، صدراعظم هند که ریاست دوره‌ای یک سالهٔ جی۲۰ را به عهده دارد، نشست‌های این گروه را به یک رویداد ملی تبدیل کرده است.

در جریان یک سال، جاده‌ها، میدان‌های هوایی، ایستگاه‌های موترها، پارک‌ها، ایستگاه‌های خط‌ آهن، ادارات و رسانه‌های دولتی مملو از تبلیغات گروه جی۲۰ بوده است.

مودی در ماه جولای یک تالار ۳۰۰ میلیون دالری را افتتاح کرد که میزبان این نشست خواهد بود، ساختمانی که گنجایش بیش از سه هزار نفر را دارد.

باوجودیکه بیشتر رهبران جهان با محافظین و وسایط نقلیه شان خواهند رفت، اما حکومت هند ۲۰ موتر لیموزین ضد مرمی را با هزینه ۲.۱۸ میلیون دالر برای انتقال رهبران جهان کرایه کرده است.

یکی از مقامات دولتی گفت، هند از کشورها خواسته است که در مورد تعداد موترها و محافظین "منطقی" عمل کنند، اما هیچ محدودیتی در نظر نگرفته است.

این مقام همچنین گفت که بیش از ۲۰ طیاره امریکایی برای یک هفته در اطراف محل نشست، پروازهای امنیتی انجام خواهند داد.

رهبران جاپان، آسترالیا، فرانسه، آلمان، روسای سازمان ملل متحد، صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، سازمان تجارت جهانی و سازمان جهانی صحت از جمله افرادی استند که انتظار می‌رود در این نشست شرکت کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG