لینک های دسترسی

Breaking News

عدم اشتراک رئیس جمهور اوباما در جلسه ایپک در مالی


جلسه ایپک
جلسه ایپک
هدف سفر اقای اوباما به ملل اسیایی تقویت اقتصاد امریکا و تعهد نظامی به اسیای جنوب شرق بود. جان کری وزیر خارجه ایالات متحده اکنون از رئیس جمهور در این سفر و نشست اپیک یا سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای آسیا و اقیانوس آرام نمایندگی خواهد کرد.

برخی از حاضرین مانند جوزف وانندی، یکی از اعضای هیات مدیریت این سازمان، ناامیدی خود را روی فسخ این سفر ابراز داشت. آقای وانندی گفت" بر اعتبار رهبری ایالات متحده در اینده تاثیر نسبی خواهد گذاشت چرا که اوباما در نشست سال دو هزار و دوازه این سازمان نیز حضور نداشت و حال دوباره حضور ندارد. فکر میکنم که موضوع مهم است که در اینده باید انرا جدی بگیرند."

ولی برخی دیگر در این نشست با همدردی به این موضوع نگریستند. رئیس جمهور سفرش به اسیا را که شامل ملاقات با شینزو ابی صدراعظم جاپان میگردید فسخ کرد.

در یک جلسه مطبوعاتی بروز جمعه، سخنگوی حکومت جاپان رهبران ایالات متحده را تشویق به ختم مسدود شدن ادارات حکومتی کرد. هوشی هاید سوگا، مقام ارشد کابینه جاپان، گفت" برای اطمینان از اینکه این مشکل بر موضوعات دیگر تاثیر گذار نگردد ما از کانگرس خواهان کار جدی روی مذاکرات با قصر سفید و ختم این بن بست در زودترین فرصت هستیم."

جان کری وزیر خارجه امریکا
جان کری وزیر خارجه امریکا
در عین زمان جان کری، وزیر خارجه امریکا، مسدود ماندن ادارات حکومتی ایالات متحده را یک وضعیت موقت خواند و بیان داشت که تعهد واشنگتن را به سمت اسیا کاهش نمی دهد. آقای کری گفت" میخواهم واضح سازم که انچه در واشنتگن اتفاق می افتد، یک ذره از تعهد ما را به سمت متحدین در اسیا نکاسته است بشمول کوشش های ما به سمت ترویج تجارت و سرمایه گذاری در منطقه و این یکی از اولویت های ارشد باقی میماند."

کری که بروز شنبه در اندونیزیا با خبرنگاران صحبت میکرد متعهد شد که ایالات متحده به رسیدگی به مسولیت هایش حین مسدود بودن ادارات حکومتی ادامه خواهد داد.


عدم حضور رئیس جمهور اوباما در مالی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:48 0:00


قرار است نشست سازمان همکاری های اقتصادی کشور های اسیا و اقیانوس ارام از تاریخ پنجم الی هفتم ماه اکتوبر در بالی دایر گردد و رهبران از سرتاسر اسیا بشمول چین ، جاپان، کوریا، روسیه ،مالیزیا و فلیپین در ان شرکت خواهند کرد.
  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG