لینک های دسترسی

Breaking News

عضو کانگرس: طالبان هیچ زمانی به زنان توجه نخواهند کرد 


اعضای کانگرس و ادارهٔ دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده دیروز ۲۳ جولای (دوم اسد) در مورد سرنوشت زنان افغان تحت توافق صلح امریکا-طالبان مشاجره کردند.

ستیفن لینچ، رییس کمیته فرعی امنیت ملی در کانگرس ایالات متحده گفت که اداره رییس جمهور ترمپ تعهد امریکا با زنان و دختران در افغانستان را از دست می‌دهد.

این عضو دموکرات کانگرس با انتقاد گفت که اگر در ایالات متحده چنین گمان وجود دارد که طالبان به زنان به گونه مناسب توجه قایل خواهند شد، این "اوج ساده لوحی یا ترک عمدی" این زنان خواهد بود.

او افزود که توافق صلح امریکا-طالبان برای حفظ حقوق زنان و دختران افغان هیچ اقدامی را در خود ندارد و دست آورد های ۲۰ ساله‌ برای سهم‌گیری آنان در سیاست و زندگی مدنی را تهدید می‌کند.

با آنهم، کیلی کیوری، سفیر غیرمقیم جهانی امور زنان به کانگرس گفت که اداره رییس جمهور ترمپ در مورد خطرات ناشی از عدم حضور زنان در میز مذاکرات آگاهی دارد.

او از معرفی چهار زن برای اشتراک در مذاکرات بین الافغانی تمجید کرد.

خانم کیوری افزود که حکومت افغانستان و گروه طالبان به تنهایی نمی‌توانند مسوول تامین حقوق زنان باشند زیرا زنان افغان اجازه نخواهند داد حقوق شان از آنان گرفته شود.

او گفت که رهبران مرد افغان باید برای تامین حقوق زنان کار کنند، زیرا سابقه حقوق بشری گروه طالبان "بیش از حد بد" است.

با آنهم او با اشاره به دفاع از توافق صلح امریکا-طالبان گفت که برای زنان افغان صلح در مقایسه به جنگ متداوم خوبتر خواهد بود.

XS
SM
MD
LG