لینک های دسترسی

Breaking News

شرکت هوایی آریانا افغان ادعای خودکفایی کرد


شرکت هوایی آریانا در سال ۱۹۵۵ تاسیس گردیده است.
شرکت هوایی آریانا در سال ۱۹۵۵ تاسیس گردیده است.

شرکت هوایی آریانا در جریان سال روان، به خود کفایی رسیده است.

این مطلب را مسؤولین شرکت هوایی آریانا، روز چهار شنبه در کابل اعلام کرده گفتند که
با ایجاد اصلاحات اساسی در ساختار شرکت، بهبود نحوۀ مدیریت و بیرون کردن آریانا از یک نظام مافیایی گذشته؛ توانسته اند به این هدف نایل آیند.

آنان می گویند، این شرکت از بدو تاسیس در سال ۱۹۵۵ تا کنون، همواره متحمل خسارات شده است.

محمد مصطفی مستور، معین وزارت مالیه که رئیس هیات مدیرۀ شرکت هوایی آریانا نیز می باشد از آن شرکت به نام "آریانای جدید"، دارای مدیریت عصری و مجهز با تکنالوژی جدید یاد کرد.

آقای مستور گفت که تهیه بودجۀ سالانه، ساختن برنامۀ تجارتی، عملیاتی، منظم ساختن پرواز ها، ایجاد فروشات آنلاین و همچنان جلوگیری نسبی فساد؛ سیمای شرکت آریانا را عوض کرده که حتا به گفتۀ وی تاخیر پرواز ها هم ازمیان رفته است.


آقای مستور گفت که آریانای کنونی همان آریانای پیشین نیست و در طول چهار ماه گذشته لغو پرواز و تاخیر پروازی نداشته است. مستور می گوید که در آن زمان "صرف دو بال طیاره داشتیم و حالا ۷ بال طیاره در اختیار داریم ..."

ادعای مقامات درمورد بهبود وضعیت مالی و خدماتی شرکت آریانا در حالی صورت می گیرد که شهروندان کابل که بار بار با مشکلات تاخیر در پرواز و لغو پرواز ها مواجه شده اند، به گفتۀ آنان تلاش می کنند تا در مسافرت ها از شرکت آریانا استفاده نکنند.

جنرال هارون می گوید که در گذشته پرواز های آریانا سر وقت نبوده است.

آقای هارون می گوید "در گذشته از خدمات آریانا هیچ رضایت نداشتیم. هیچگاه بروقت پرواز نکرده است و همیشه به نحوی با مشکلات مواجه شده ام. اگر در چند روز اخیر اصلاح شده باشد جای شکر است."

نصیر احمد حکیمی، رییس عمومی د آریانا افغان هوایی شرکت گفت که آریانا که از بدو تاسیس، به ویژه در سیزده سال اخیر، هیچ وقت نتوانسته بود مصارف را از بودجه ای خود تکمیل کند، اکنون توانسته بدون دریافت کمک و سبسایدی به خود کفایی برسد.

به گفتۀ آقای حکیمی"در ربع سال اول میلادی ۲۰۱۴، ۱۶ درصد درعواید و ۲۹ فیصد هم در فروشات افزایش داشته و تا پایان سال جاری هم قدم به منفعت میگذارد ..."

آقای حکیمی، وجود سیستم های کهنه را موانع و عامل بازدارندۀ عنوان کرد که در رقابت با شرکت های غول پیکر خارجی مشکل زا است.

مسؤولین آریانا می گویند که بازگشایی سکتور جدید پرواز اروپا و چین (فرانکفورت، ارومچی)، ایجاد ظرفیت ترمیمی طیارات در داخل افغانستان، ایجاد گروه تحلیل و بررسی، در بهتر شدن نحوۀ خدمات آن شرکت تاثیر گذار بوده است.

شرکت هوایی آریانا، در این اواخر پرواز های ولایات به خارج از افغانستان را آغاز کرده و به گفتۀ مسؤولین آن شرکت، با کرایه دادن طیاره های با مصرف بلند و به اجاره یا کرایه گرفتن طیاره های کم مصرف، توانسته است وضعیت مالی شرکت را بهبود بخشند.
  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG