لینک های دسترسی

Breaking News

مینا خیری، مجری تلویزیون آریانا در انفجار کابل جان باخته است


مسوولین تلویزیون آریانا در افغانستان می‌گویند که مینا خیری، گویندهٔ خبر تلویزیون آریانا نیوز در انفجار شام دیروز که در نزدیکی پل سوخته صورت گرفت، جان باخته است.

شریف حسینیار، مدیر مسوول آریانا نیوز امروز چهارم جون (۱۴ جوزا) به رسانه‌ها گفته است که در انفجار دیروز مادر خانم خیری نیز جان باخته و خواهر‌اش زخمی شده است.

بر اساس معلومات پولیس کابل در انفجار روز گذشته چهار نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

مینا خیری از ماه می سال ۲۰۱۷ به اینسو منحیث گرداننده و گوینده برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با شبکه‌های آریانا و آریانانیوز کار می‌کرد.

مسوولیت این انفجار را هیچ گروهی بر عهده نگرفته است.

در جریان حملات بر خبرنگاران، رحمت الله نیکزاد در غزنی، ملاله میوند در ننگرهار، یما سیاوش در کابل، الیاس داعی در هلمند و بسم الله عادل ایماق در غور کشته شدند.

بر بنیاد نظرسنجی کمیته مصوونیت خبرنگاران افغان در شش ماه اخیر به دلیل افزایش تهدیدات امنیتی و ترورهای هدفمند، ۴۳ خبرنگار افغانستان را ترک کرده، بیش از ۷۰۰ خبرنگار مرد و ۳۰۰ خبرنگار زن شغل شان را رها کرده و نه خبرنگار کشته شده اند.

پس از آتش‌بس روزهای عید، حملات انفجاری در افغانستان یک بار دیگر افزایش یافته است.

در جریان سه روز گذشته، چهار موتر مسافربری غیرنظامی تنها در شهر کابل هدف بمگذاری قرار گرفته است که در آن بیش از ۲۰ نفر کشته و در حدود ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پیش از این، وزارت امور داخلۀ افغانستان گفته بود که در حدود یک ماه گذشته، ۲۴۸ غیرنظامی در این کشور کشته و ۵۲۷ تن دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG