لینک های دسترسی

Breaking News

مردان مسلح ۱۳ مسافر را در وردک کشتند


شاهراه کابل - کندهار از چندسال بدینسو ناامن و خونین است
شاهراه کابل - کندهار از چندسال بدینسو ناامن و خونین است

افراد مسلح ناشناس شب گذشته در مسیر شاهراه کابل - غزنی بر یک موتر مسافربری حمله کرده و ۱۳ مسافر آن را کشتند.

منابع پولیس می گوید که این رویداد حوالی ساعت یک شب گذشته به وقوع پیوسته و در میان کشته شدگان یک زن شامل است. به گفتۀ پولیس مهاجمان پس از این رویداد از ساحه فرار کرده اند.

عطاءالله خوگیانی سخنگوی ولایت وردک به رادیو آشنای صدای امریکا گفت که این رویداد در منطقه هفت آسیاب ولسوالی سیدآباد ولایت وردک واقع شده و یک کودک ۹ ساله از آن جان سالم به در برده است.

آقای خوگیانی گفت که در این رویداد دو نفر زخمی شده است که به گفتۀ وی وضعیت صحی هردوی آنان خوب است. او افزود که مسوولان امنیتی سرگرم پیگرد این رویداد و شناسایی عاملان آن اند.

شاهراه کابل - کندهار از چندسال به اینسو نا امن و شاهد رویداد های ناگوار بوده است. چند هفته پیش نیز افراد مسلح ۳۱ نفر را از این مسیر گروگان گرفتند که تا هنوز سرنوشت آنان معلوم نیست.

مسافران و رانندگانی که از این مسیر عبور می کنند از ناامنی، وجود رهزنان و افراد مسلح غیر مسوول در این مسیر ابراز نگرانی کرده و آن را تهدید دایمی می خوانند.

مسوولیت رویداد شب گذشته را تا کنون شخص یا گروهی به عهده نگرفته است و گروه طالبان دست داشتن در این رویداد را رد کرده و در ضمن آن را تقبیح کرده است.

ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می کند با ارسال ایمیل به رسانه ها گفته است که گلوله باری و آتش کشودن بر موتر مسافربری برای طالبان کدام موفقیت و کامیابی نیست.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG