لینک های دسترسی

Breaking News

هزاران خانوادۀ آواره از جنگ در ننگرهار کمک می‌خواهند


پس از درگیری شدید جنگجویان داعش و طالبان در ولسوالی خوگیانی ننگرهار، به گفتۀ مقامات بیش از نُه‌هزار خانواده مجبور به ترک منازل شان شده اند و صدها خانواده اکنون در فضای باز به سر می‌برند.

درگیری میان داعش و طالبان در ساحه وزیرتنگی جریان دارد که شماری از ولسوالی‌ها داعش از تصرف جنگجویان طالب به کنترول در آورده است.

در حال حاضر، اکثر آوارگان این درگیری که شمار شان به بیش از نُه‌هزار خانواده می‌رسد در ساحۀ نسبتاً امن "چمتلی داک" به سر می‌برند.

امیرمحمد ۳۳ ساله که یکی از بیجاشدگان است، به صدای امریکا گفت "داعش هشت روستا از طالبان متصرف شد و طالبان را سرکوب کرد، ما آمدیم، کمی بستره آورده ایم، حالا که افراد مؤسسات می‌آیند، ملک‌ها می‌روند و می‌گویند که این خانواده را نام نویسی کن آن خانواده را نام نویسی کند، افراد غریب تباه شده اند، کسی غریب را نام نویسی نمی‌کند".

اما گلاب منگل، والی ننگرهار که روز گذشته به ولسوالی خوگیانی رفته بود، به خبرنگاران گفت که به دلیل جنگ، بیش از نُه‌هزار خانواده بیجاشده اند که به سه‌ونیم هزار شان کمک رسیده و به متباقی نیز خواهد رسید.

او افزود که به هدف سرکوب داعش و طالبان، سه شنبه گذشته عملیات نظامی شروع شده و تلاش ها جریان دارد ک نظامیان حکومتی مناطق را تصرف کنند تا خانواده‌ها به منازل مسکونی شان برگردند.

اکثر خانواده‌ها خیمه و ترپال ندارند و نگرانی دارند که در صورت بارش باران، وضعیت زندگی شان بیشتر از پیش دشوار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG