لینک های دسترسی

Breaking News

سیر بهادر زاده معروف به "The Great" قهرمان ورزش های رزمی مختلط


سیر بهادر زاده معروف به "The Great" قهرمان ورزش های رزمی مختلط
سیر بهادر زاده معروف به "The Great" قهرمان ورزش های رزمی مختلط

سیر بهادر زاده معروف به "The Great" یا مرد عالی بتاریخ 23 ماه حمل سال 1363 در شهر کابل چشم به جهان گشود. زمانی که فقط 15 سال داشت، همراه با فامیلش راهی هالند شد.

وی در هالند زبان آنکشور را آموخت در میان هالندی ها به جوانی رسید، ولی احساس که به افغانستان داشت، در قلب و ذهنش باقی ماند. او در تلاش بدست آوردن یک چیز عالی در زندگی بود. و بلاخره در ایام جوانی او بسوی رفت و سیر به ستارۀ درخشان ورزش رزمی Mix Martial Art یا ورزش های رزمی مختلط مبدل شد. سیر در ایام کودکی در صحن حویلی منزلش با دوستانش به پهلوانی میپرداخت.

پدر سیر بنابر مشکلات تجارت خارج از هالند میزیست، و پدر بزرگش او را تحت تربیت خویش قرار داده بود. زمانیکه وی هنوز بچۀ بیش نبود، پدر بزرگش او را " قاتل" صدا میزد، زیرا سیر با پسر های بزرگتر از خود به مبارزه میپرداخت و آنها را مغلوب میساخت.

پدر بزرگش همیشه میگفت که سیر فرزند خارق العادۀ است، و او یک روزی بیرق مارا بلند خواهد نمود ومایۀ افتخار ما خواهد شد.

قدرت ، فوق العادگی و احترام به حریف ، سه عنصریست که سیر در داخل رنگ به نمایش میگذارد، و همۀ آنها نمونه های از تعلیم و تربیۀ پدربزرگش است.

سیر در پهلوی ورزش تحصیلاتش را نیز فراموش ننمود، ولی بعد از فراغت از لیسه ، به فراگیری کمپیوتر ساینس آغاز نمود ولی بعد از مدت شش ماه ، دانست که کمپیوتر ساینس رشتۀ نیست که وی آنرا میخواهد ، بعداً راهی تحصیلات عالی گردیده وفاکولتۀ اقتصاد را به کامیابی سپری نمود.

وی تمرینات ورزشهای رزمی مختلط را را تحت نظر "مارتجن دی جونگ" در کلب گولدن گلوری زمانی آغاز نمود که هنوز محصل بود.

سیر توانست در مدت بسیار کمی توجه یک تعداد زیادی را بخود جلب نماید. بعد از دوماه تمرین سیر خواست تا قابلیت هایش را درداخل رنگ به آزمایش بگیرد. زمانیکه وی اولین حریفش را فرش زمین ساخت، قابلیت های Knockout و دست های سنگینش باعث شهرت او گردید.

در سال 2002 اولین حرفیش را با ضربۀ ناک اوت شکست داد ، و تا الحال به این روند ادامه داده و کامیابی های بیشماری کسب نموده است. سال ها گذشت و سیر بهادر زاده در سال 2007 میلادی لقب قهرمانی جهان را در رشته ورزشهای رزمی مختلط از کشور جاپان بدست آورد و شهرت جهانی را از آن خود ساخت.

سیر بهادر زاده تا حال 23 مسابقه را انجام داده که از آن جمله ، 18 برد، 4 باخت و یک مساوی میباشد.

سیر میگوید، با وجود آنکه افغان بودن در اروپا کار بسا دشوار است، ولی حس وطن پرستی وی را واداشت تا بنام افغانستان مبارزه کند.

وی میگوید، من شیر بچۀ افغانم، در بیرون از رنگ به تمام حریفانم احترام دارم ولی در داخل رنگ شیری هستم که برای افغانستان مبارزه میکنم و باید کامیاب باشم.

سیر علاوه میکند که زمانی بیرق افغانستان را روی شانه هایش میاندازد، و با افتخار تمام به سرود ملی افغانستان دست به سینه می ایستد، شکر پروردگار خویش را ادا میکند و هرگز مغرور نبوده و همیشه دعا میکند تا از غرور دور باشد.

وی در مورد کمربند قهرمانیش که از جاپان بدست آروده میگوید، که وزن آن چندین مرتبطه بیشتر از مدال طلائیست که کمیتۀ ملی اولمپیک افغانستان به تفویض نموده ، ولی او در زمان بدست آوردن مدال طلا از هموطنانش احساس عجیبی داشت، و ارزش معنوی آن مدال بیشتر از کمربند قهرمانیش میداند.

سیر بعد از شکست دادن حریف امریکایش بتاریخ 16 اکتوبر سال 2010 تلاش دارد تا سرحدات شهرتش را نه تنها در اروپا بلکه در امریکا نیز امتداد دهد.

او میخواهد که منحیث یک بهترین مبارز در جهان از او یادشود، و برعلاوه میخواهد که به جهان شجاعت یک مرد افغان را نشان دهد.

XS
SM
MD
LG