لینک های دسترسی

Breaking News

آهنگ آریانا سعید در میان آهنگ‌های انتخابی انتونی بلینکن قرار گرفت 


انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده امروز ۳۱ دسمبر (۱۰ جدی) فهرست از آهنگ‌های مورد پسند خود را که در سال ۲۰۲۱ تولید و نشر شده بود نشر کرد.

در میان ۳۶ آهنگ مورد پسند این دپلومات ارشد امریکایی، آهنگ "نفسم" آریانا سعید نیز قرار دارد.

وزارت خارجهٔ ایالات متحده به نقل از آقای بلینکن نوشته که گفته است "موسیقی مردم را به هم نزدیک می‌سازد -- از مرزها و همه چیزهای که ما را از همه جدا می‌سازد،‌ فراتر می‌رود".

آریانا سعید در یک پیام ویدیویی به صدای امریکا از اینکه آهنگ او در فهرست آهنگ‌های مورد پسند آقای بلینکن قرار گرفته اظهار خرسندی کرد.

آریانا سعید
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:01:05 0:00

این در حالی است که پس از مسلط شدن طالبان نشر و پخش موسیقی در رسانه‌های افغانستان متوقف شده و مردم نیز از هراس مجازات این گروه، در ملا عام از نشر و شنیدن موسیقی خودداری می‌کنند.

در جریان سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ گروه طالبان هر نوع موسیقی را منع کرده و افرادی را که از این امر سرپیچی می‌کردند، بازداشت و مجازات می‌کرد.

در رهنمود جدید طالبان که در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است، از مردم خواسته شده که از پخش موسیقی در وسایط نقلیه نیز خودداری کنند.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، شمار زیادی از آوازخوانان افغانستان را ترک کردند.

در این اواخر، ویدیوی در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن شماری از جنگجویان طالبان در حالی دیده می‌شوند که شماری از افراد را به شکستاندن برخی از آلات موسیقی و سپس به سر دادن "نعرهٔ تکبیر و الله اکبر" ترغیب می‌کنند.

این ویدیو‌ واکنش‌های زیادی را در رسانه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

فرهاد دریا، آوازخوان محبوب افغان نیز بر این اقدام افراد گروه طالبان انتقاد کرد.

با آنهم، ذبیح الله مجاهد، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی حکومت طالبان گفت که بررسی‌ها را آغاز کرده اند تا مشخص شود که این کار از سوی افراد خودشان انجام شده است یا نه.

XS
SM
MD
LG