لینک های دسترسی

Breaking News

آریانا سعید، جایزه آزادی خود را وقف فرخنده و رخشانه کرد


آریانا سعید، آوازخوان و مدافع حقوق زنان افغانستان شنبه شب، جایزه آزادی شورای اتلانتیک را دریافت کرد.

خانم سعید اولین افغان است که این جایزه معتبر جهانی را دریافت میدارد. او در حالیکه تعهد کرد تا "آخرین رمق" به مبارزه اش برای اعاده حقوق زنان افغان ادامه میدهد، جایزه آزادی شورای اتلانتیک را به فرخنده و رخشانه، دو زن افغانی که قربانی خشونت ها علیه زنان در افغانستان شدند، وقف کرد.

شورای اتلانتیک، مستقر در واشنگتن، همه ساله از افراد و سازمان های فوق العاده ای که مدافع آزادی و پیشرفت دهنده علت آزادی در سراسر جهان میباشند، قدردانی میکند.

آریانا سعید در سخنانی که بعد از دریافت جایزه آزادی در شهر برلین، آلمان ایراد کرد گفت به عنوان یک زن از افغانستان، به ویژه یک هنرمند زن از کشوری که زمانی نه چندان دور، موسیقی در آن کاملاً منع بود، احساس "افتخار و خوشبختی" میکند که این جایزه را دریافت میکند.

برنده گان جایزه آزادی شورای اتلانتیک ۲۰۱۸
برنده گان جایزه آزادی شورای اتلانتیک ۲۰۱۸

خانم سعید گفت همواره به وی گفته میشود که جرأت و شهامت زیاد دارد، اما آریانا سعید اعتراف کرد "شهامتی" که او ظاهر میکند، "برخاسته از جرأت و استقامت زنان قهرمان افغان است"، زنانی که به گفته وی باوجود معضلات و ناامیدی ها، هنوز هم به مبارزه خود برای تحقق آزادی این قشر جامعه ادامه میدهند.

داکتر مادلین آلبرایت، ۶۴مین وزیر امور خارجه ایالات متحده؛ آریانا سعید؛ آواز خوان افغان، بنا العبد، دختر ۹ ساله سوری و نویسنده کتاب "جهان عزیز"؛ و بنیاد بین المللی رسانه های زنان؛ دریافت کننده گان امسال جایزه آزادی شورای اتلانتیک بودند.

  • 16x9 Image

    ژیلا سمیعی - واشنگتن

    گوینده، مجری و تهیه کننده پیشین در رادیو کابل که بیشتر از ده سال است در بخش دری رادیو آشنا صدای امریکا، ایفای وظیفه می کند.

XS
SM
MD
LG