لینک های دسترسی

Breaking News

آصف جلالی، طنزپرداز مشهور افغان در گذشت


محمد آصف جلالی، کمیدین مشهور و طنزپرداز افغان روز چهارشنبه اول جنوری (۱۱ جدی) در اثر سکتۀ قلبی در یکی از شفاخانه‌های شهر کابل به عمر ۵۲ سالگی درگذشت.

ریاست افغان فلم خبر درگذشت جلالی را تایید کرد و آن را ضایعۀ بزرگی برای جامعۀ هنری افغانستان عنوان کرد.

صحرا کریمی، رییس افغان فلم گفته است: "آقای جلالی در جامعه ای که مردم از مشکلات و درد رنج می کشند، خنده بر لب آنان می آورد و مرگ او ضایعه بزرگی برای مردم افغانستان است."

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نیز مرگ آقای جلالی را به مردم افغانستان تسلیت عرض کرده و در پیام خود گفته است "روان شاد محمد آصف جلالی با اجرای پارچه‌های تمثیلی و بازی در نقش‌های کمیدی در رسانه‌های کشور، خنده بر لبان مردم می آورد و در اصلاح جامعه از این طریق تلاش می ورزید."

آصف جلالی مشهور به "کاکا آصف" در بیش از یک دهۀ گذشته، افزون بر اجرای نقش در چندین فلم و برنامۀ تلویزیونی در رادیو و تلویزیون ملی افغانستان در شماری از شبکه‌های تلویزیونی خصوصی از جمله طلوع، یک و خورشید برنامه‌های جالب کمیدی را اجرا کرد.

واکنش مردم

خبر مرگ آقای جلالی میان کاربران افغان در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته و مردم نسبت به درگذشت وی ابراز تاثر و تاسف فراوان کرده اند.

فهیم فراوک یکی از کاربران شبکه اجتماعی گفته است "آصف جلالی استعداد بی‌چون و چرای اجرای طنز بود. او خنده تولید می‌کرد؛ خرسندی می‌آفرید؛ اسباب شادی مردم می‌شد. خبر درگذشت او یعنی خبر مرگ خنده."

شفیع کریمی یکی دیگر از کاربران در صفحۀ فیسبوک خود نوشته " کاکا آصف؛ مردی که مردم را می‌خنداند، سرانجام غم‌گینانه درگذشت."

ضیا شهریار، خبرنگار در صفحه فیسبوک خود، مرگ آقای آصفی را تکان دهند توصیف کرده و نوشته " درگذشت ناگهانی کاکا آصف برایم تکان‌دهنده بود. روح کاکا آصف شاد و یادش گرامی."

XS
SM
MD
LG