لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری در نیویارک کم از کم ۱۰ کشته برجا گذاشت


در اثر گلوله‌باری در شهر بفلو در ایالت نیویارک که پس از چاشت شنبه ۱۴ می (۲۴ ثور) صورت گرفت، کم از کم ۱۰ نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

خبرگزاری اسوشیتدپرس از قول مقام‌های پولیس نیویارک گزارش داده است که انگیزۀ این حمله "افراطگرایی خشونتبار نژادی" بوده و مهاجم که از وی به نام "پیتون جندرون" یاد شده است، جریان حمله را به گونۀ زنده در انترنت پخش می‌کرده است.

مقام‎های پولیس گفته اند که مهاجم ۱۸ سالۀ سفیدپوست که لباس نظامی و واسکت زره پوشیده بود، در داخل یک مغازۀ بزرگ بر مردم گلوله باری کرد. پولیس گفته است که مهاجم مظنون باز شده است، اما هویت او را فاش نکرده است.

جوزف گراماگلیا، رییس پولیس شهر بفلو در یک کنفرانس خبری گفت: "او [مهاجم] از موتر بیرون شد، به شدت مسلح بود و وسایل تکتیکی [نظامی] به شمول کلاه زره داشت. او کمره نیز داشت تا آنچه را انجام می‌دهد به گونۀ زنده پخش کند."

آقای گراماگلیا گفت که مهاجم، نخست چهار نفر را در بیرون مغازه به گلوله بست که سه نفر آنان کشته شدند و به گفتۀ وی، محافظ مغازه که افسر بازنشستۀ پولیس بود چندین گلوله بر مهاجم فیر کرد که گلوله‌ها بر واسکت زره وی اصابت کرد. او افزود که مهاجم بر محافظ مغازه گلوله باری کرد و او را نیز کشت.

پس از رسیدن پولیس به محل رویداد، به گفتۀ آقای گراماگلیا، درگیری بین پولیس و مهاجم در یک راهرو مغازه آغاز شد تا اینکه مهاجم سلاح و تجهیزات خود را به زمین گذاشت و تسلیم شد.

به گفتۀ پولیس ۱۱ نفر از کسانی که کشته و زخمی شده اند سیاه‌پوست و دو نفر دیگر آنان سفیدپوست استند. محل این رویداد، ساحۀ عمدتاً سیاه‌پوست نشین در پنج کیلومتری مرکز شهر بفلو است.

چند ساعت پس از بازداشت شدن، نخستین جلسۀ محاکمۀ پیتون، شام شنبه برگزار شد و قرار است جلسۀ بعدی محکمه هفتۀ آینده برگزار شود.

خشونت مسلحانه در ایالات متحده همواره به وقوع پیوسته و همه ساله هزاران نفر در اثر این خشونت‌ها جان می‌بازند.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه، از اول جنوری تا ۱۴ می سال روان ۱۹۷ مورد گلوله‌باری در امریکا ثبت شده است. آمار این آرشیف نشان میدهد که در این مدت در رویدادهای مختلف مسلحانه به شمول خودکشی با اسلحه کم از کم ۱۵۸۲۵ نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG