لینک های دسترسی

Breaking News

عطا محمد نور: به زودی در مورد استعفایم تصمیم می‌گیرم


عطامحمد نور به زودی در مورد استعفایش از سمت ولایت بلخ تصمیم می‌گیرد
عطامحمد نور به زودی در مورد استعفایش از سمت ولایت بلخ تصمیم می‌گیرد

عطامحمد نور والی بلخ که به تازگی در این سمت گماشته شده است؛ امروز در مراسم تجلیل از سال نو در مزارشریف گفت که به خاطر رسیدگی به کارهای بزرگ، به ویژه شرکت در انتخابات، در مورد استعفایش به زودی تصمیم می‌گیرد.

والی بلخ در سخنانش از گماشته‌شدن دوباره به سمت آن ولایت، از اعتماد رئیس جمهور غنی سپاسگزاری کرد؛ اما گفت که کارهای بزرگی در پیش دارد و به میدان رقابت‌های بزرگ سیاسی گام می‌نهد.

او افزود "آنچه را که مردمم وعده داده ام و داده بودم به منظور گرفتن حق شان و رسانیدن اینها به کرسی‌ها به آرمان شان بر وفق مراد شان، به منظور شریک ساختن کادرهای توانای دیگر در رهبری ولایت، در حصۀ استعفای خودم بعداً به این زودی‌ها و روزهای نزدیک تصمیم خواهم گرفت".

به گفتۀ آقای نور، در مشوره با بزرگان، متحدین سیاسی و هم‌سنگرانش و مردم، از سمت ولایت بلخ استعفا خواهد داد.

عطامحمد نور که رئیس اجرایی حزب جمعیت است، اخیراً در کابل یک سری گفتگوهایی را با رئیس جمهور انجام داده است و پس از این مذاکرات، رئیس جمهور، به گزینش وی به عنوان والی بلخ موافقت کرد.

اظهارات آقای نور، گویای این است که این مذاکرات تنها به حد ولایت بلخ خلاصه نمی‌شود؛ بلکه حرف و حدیث‌های نیز در این میان وجود دارد.

والی بلخ در سخنرانی خود، یکی از شروط استعفایش را عملی‌شدن تعهدات رئیس جمهور عنوان کرد و گفت "ما انتظار تطبیق کامل مذاکرات که با جلالتماب رئیس جمهور صورت گرفته و تعهدی که داشته اند، داریم و همچنان خواهان تطبیق موافقتنامه‌ای با جمعیت اسلامی که خامۀ آن ترتیب شده است، هستیم و می‌باشیم".

هنوز مشخص نشده است که چه موافقه‌ای میان رئیس جمهور و عطامحمد نور صورت گرفته است و ریاست جمهوری در قبال حزب جمعیت چه تعهداتی کرده است؟ ریاست جمهوری افغانستان نیز در این راستا ابراز نظر نمی‌کند.

XS
SM
MD
LG