لینک های دسترسی

Breaking News

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان به پاکستان سفر کرد


محمد حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در رأس یک هیأت عالی رتبۀ امنیتی به دعوت رسمی مقام‌های پاکستان، برای زمینه سازی به تطبیق "پلان عمل صلح و همبستگی افغانستان – پاکستان" به اسلام آباد سفر کرد.

پس از دیدار آقای اتمر با ناصر جنجوعه، مشاور امنیت ملی پاکستان، دفتر آقای جنجوعه با نشر اعلامیۀ مختصر گفته است که دو طرف بر حل مشترکانۀ موضوعات امنیتی و روابط دو جانبه تاکید کردند.

قرار است هیات افغان با قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان نیز دیدار کند.

قادرشاه، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که پس از آن که شاهد خاقان عباسی، صدراعظم پاکستان به کابل آمد، مقام‌های دو کشور کار روی برنامه تطبیقی "پلان عمل" دو کشور را آغاز کردند و اکنون طرح تطبیقی این پلان "نهایی شده است".

محمد معصوم ستانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی، طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع و محمد ویس برمک، وزیر امور داخلۀ افغانستان در این سفر آقای اتمر را همراهی می‌کنند.

مقام‌های افغان و پاکستانی در این دیدار روی گفتگوهای صلح با طالبان نیز صحبت خواهند کرد.

آقای قادرشاه گفت "در چوکات پلان عمل در مورد صلح و مبارزه علیه تروریزم که در قدم نخست است، هردو کشور بحث می‌کنند و همچنان در رابطه به چالش‌های امنیتی افغانستان و پاکستان و منطقه نیز بحث و گفتگو صورت خواهد گرفت".

خبر سفر این هیأت امنیتی را به پاکستان، شام روز گذشته دفتر مطبوعات ریاست جمهوری افغانستان نشر کرد.

بربنیاد خبرنامه‌ای ریاست جمهوری، شاهد خاقان عباسی، صدراعظم پاکستان در یک نامۀ رسمی از رئیس جمهور غنی خواست تا یک هیأتی بلند رتبۀ امنیتی افغانستان به آن کشور سفر کند و مقام‌های امنیتی دو کشور روی چالش‌های امنیتی دو کشور و منطقه بحث و گفتگو نمایند.

در خبرنامه‌ای ارگ آمده است که هیأت امنیتی پاکستان را در این دیدار، جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان رهبر می‌کند.

این در حالیست که ۲۵ ثور، حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت امورخارجۀ افغانستان در رأس یک هیأت به پاکستان سفر کرد و با هیأت پاکستانی روی پلان عمل صلح و همبستگی دو کشور صحبت کردند.

XS
SM
MD
LG