لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ مهاجمان در کندهار پایان یافت


در این درگیری یک پولیس و یک غیرنظامی کشته شد
در این درگیری یک پولیس و یک غیرنظامی کشته شد

مقام های پولیس در ولایت کندهار می گویند که نبرد با مهاجمان مسلح در دارالمعلمین ولایت کندهار پس از ۱۸ ساعت تبادل آتش و کشته شدن دو مهاجم پایان یافت.

رحمت الله اطرافی، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت کندهار به رسانه ها گفت که در جریان نبرد یک پولیس و یک زن غیرنظامی کشته و سه پولیس دیگر زخمی شده است.

درگیری ساعت ۸:۰۰ شب گذشته زمانی آغاز شد که مهاجمان مسلح وارد ساختمان دارالمعلمین شده و به گلوله باری آغاز کردند. تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به دوش نگرفته است.

با این حال مقام ها در شفاخانۀ میرویس کندهار می گویند که ۱۱ زخمی - شش پولیس و پنج غیرنظامی - به شفاخانه منتقل شده است.

مقام های امنیتی می گویند که آنان در جریان درگیری پنج استاد و شماری از محصلین دارالمعلمین را از ساحۀ جنگ به جای امن انتقال داده اند.

دارالمعلمین عالی کندهار در منطقه ده خواجه شهر کندهار که یک ساحه رهایشی و تجارتی است موقیعت دارد.

از سوی دیگر، حوالی ساعت ۱۰ پیش از چاشت امروز یک گروه چهار نفری مهاجمان انتحاری که می خواستند وارد ساختمان محکمۀ استیناف ولایت وردک شوند، از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و از بین برده شدند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی وردک به صدای امریکا گفت که نخست یک تن از انتحار کننده ها خود را در مقابل در ورودی این ساختمان انفجار داد اما سه مهاجم دیگر به ضرب گلولۀ نیروهای امنیتی کشته شدند.

سخنگوی والی وردک افزود که دراین رویداد دو پولیس ملی نیز کشته شد. مسوولیت این رویداد را نیز تا کنون هیچ گروهی به دوش نگرفته است، اما گروه طالبان اکثراً مسوولیت حملات بر اهداف دولتی را عهده دار می شود.

XS
SM
MD
LG