لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان بر میدان هوایی کابل راکت پرتاب کردند


یک مقام امنیت ملی افغانستان گفته است که هشت راکت بر میدان هوایی بین المللی حامد کرزی پرتاب شده است
یک مقام امنیت ملی افغانستان گفته است که هشت راکت بر میدان هوایی بین المللی حامد کرزی پرتاب شده است

حملۀ مهاجمان مسلح بر میدان هوایی کابل پس از چند ساعت درگیری میان مهاجمان و قوای امنیتی افغان، با کشته شدن چهار مهاجم پایان یافت.

نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان گفت که پیش از حملۀ مهاجمان، سه راکت به ساحات شرقی میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی نیز اصابت کرد و سبب شد که نشست و برخاست طیاره‌ها برای چندین ساعت به تأخیر بیافتد.

یک منبع امنیت ملی افغانستان که نخواست نامش گرفته شود به صدای امریکا گفت که طیاره های ناتو حوالی ساعت ۲:۳۰ پس از چاشت، دو منزل را که گمان می‌رود مهاجمان در آن جابجا شده بودند، هدف حملات هوایی قرار داد.

لحظاتی پس از حملات راکتی بر میدان هوایی کابل، مهاجمان مسلح که به گفتۀ آقای دانش شمار آنان چهار نفر بود، به یک منزل مسکونی در نزدیکی میدان هوایی حامد کرزی در کابل داخل شده و از آنجا میدان هوایی و تأسیسات دولتی را هدف اسلحه سنگین و سبک قرار می‌دهند.

در این درگیری یک نفر کشته و ۱۱ غیرنظامی مجروح شده است.

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان گفت که این منزل مسکونی دو طبقه در قلعۀ میرعباس در نزدیکی یکه‌توت از مربوطات حوزه نهم امنیتی موقعیت دارد. آقای دانش گفت که نیروهای ویژه پولیس به ساحه اعزام شده و عملیات تصفیوی نیز آغاز گردیده است.

آقای دانش در جریان درگیری میان مهاجمان و سربازان افغان گفت "منزل کرایی بوده، یک خانم با سه طفل در آنجا زندگی می‌کنند، عملیات آغاز شده، این اطفال از منزل کشیده شده اند، تا آن ساحه را تصفیه کنیم. از آنجا میدان هوایی را هدف قرار می‌دهند. درگیری ختم نشده هنوز هم جریان دارد".

آقای دانش گفت، در نتیجۀ اصابت یک راکت بر یک منزل مسکونی در ساحۀ پکتیا کوت، پنج تن به شمول یک خانم زخمی شدند که وضعیت این خانم وخیم گزارش شده است. به گفتۀ وی، زخمیان این رویداد به شفاخانه منتقل گردیده اند.

طالبان و گروه دولت اسلامی یا داعش، هر دو مسوولیت این حمله را به دوش گرفته اند، اما تا کنون مشخص نیست که کدام یک از این دو گروه این حمله را انجام داده است.

همچنان روشن نیست که آیا یورش مهاجمان بر منزل مسکونی در قلعۀ میر عباس و راکت پراگنی بر میدان هوایی با هم ربط داشت یا هم دو رویداد جداگانه بود.

حملات گروهی و راکتی در حالی صورت می‌گیرد که ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی ناتو و جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا برای گفتگو با سران حکومت افغانستان به کابل آمده اند.

XS
SM
MD
LG