لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر یک کلیسا در نایجریا کم از کم ۵۰ کشته برجا گذاشت


مقام‌ها در نایجریا روز یکشنبه پنجم جون (۱۵ جوزا) گفتند که در اثر گلوله باری در یک کلیسا واقع در جنوب غرب آن کشور دست کم ۵۰ نفر به شمول زنان و کودکان کشته شدند.

فونمیلایو ایبوکان اودونرامی،‌ سخنگوی پولیس ایالت اوندو، گفته است که افراد مسلح در داخل و بیرون کلیسا گلوله باری کردند که در اثر آن کسانی که برای عبادت آمده بودند، کشته و زخمی شدند.

به گفتهٔ خانم اودونرامی، این حملهٔ مرگبار در کلیسای کاتولیک سنت فرانسیس واقع در شهرک "اووو" رخ داده است و تحقیق در مورد این حمله آغاز شده است. اما تعداد کشته شدگان و زخمیان را مشخص نکرد.

اما یک داکتر در شفاخانهٔ اووو که نخواست نامش در گزارش ذکر شود،‌ به خبرگزاری رویترز گفته است که در این گلوله باری دست کم ۵۰ نفر کشته شده اند و اجساد آنان به دو شفاخانه انتقال داده شده است. این داکتر همچنین گفته است که زخمیان به اهدای خون نیازمند اند.

شماری از زخمیان حمله بر کلیسای نایجریا که در شفاخانه بستری شده اند
شماری از زخمیان حمله بر کلیسای نایجریا که در شفاخانه بستری شده اند

اراکونرین اولواروتیمی آکردولو، والی ایالت اوندو که از محل حمله و زخمیان در شفاخانه دیدن کرده، گفت که این "یک قتل عام بزرگ" بود که نباید بار دیگر رخ بدهد.

تا حال نه هویت مهاجمان و نه علت و انگیزهٔ‌ این حملهٔ مرگبار واضح شده است.

محمدو بوهاری، رییس جمهور نایجریا،‌ این حمله را محکوم کرد و آنرا عمل "نفرت انگیز" خواند. در همین حال، پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک های جهان، در واتیکان این حمله را "دردناک" خواند.

حکومت نایجریا در سال‌های اخیر بر ضد شورشیان اسلامگرا در شمال شرق آن کشور درگیر جنگ بوده و در شمال غرب بر ضد باندهای تبهکار مبارزه می‌کند، باندهایی که اغلباََ افراد را به خاطر باجگیری اختطاف می کنند.

XS
SM
MD
LG