لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر وزارت داخلۀ افغانستان پایان یافت


وزارت داخلۀ افغانستان تأیید کرد که هشت مهاجم ظهر روز چهارشنبه (۹ جوزا) بر ورودی این وزارت حمله کردند که پس از ساعتی این حمله کشته‌شدن مهاجمان پایان یافت.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان به رادیو آشنا – صدای امریکا، گفت که حوالی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر در مقابل دروازه ورودی ساختمان جدید این وزارت حمله انتحاری به وقوع پیوست و سپس هفت مهاجم به محوطۀ قراولِ اول داخل شدند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

پس از پایان حمله، آقای دانش، در نشستی به خبرنگاران گفت که مهاجمان لباس نظامی بر تن داشتند و بر دو موتر نوع لندکروزر به مقابل دروازۀ ورودی وزارت داخله خود را رسانده بودند.

او افزود: "واسطه‌ها طوری آماده شده بودند که فکر می‌کردی از نیروهای بین‌المللی و خارجی است...این مهاجمان داخل این موترها می‌باشند و در دروازه اول یا قراول نخست وزارت داخله که در کنار سرک عمومی است، توقف داده می‌شوند، حمله اول از همینجا آغاز می‌شود، کسانی که در اینجا مسؤول امنیت استند، مجروح می‌شوند".

به گفتۀ وی، یک مهاجم حمله انتحاری نخست را انجام داده است و هفت مهاجم دیگر، قبل از آنکه مؤفق به انفجار مواد همراه شان شود، در نتیجۀ تیراندازی نیروهای امنیتی از پا در می‌آمدند.

سخنگوی وزارت داخله تأیید کرد که در این رویداد، شش پولیس به شمول یک فرمانده تولی، زخمی شده اند؛ اما به کسی دیگر آسیب نرسیده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز یک موتر مملو از مواد انفجاری در نزدیکی‌های محل رویداد، کشف و پولیس یک تن را بازداشت کرده بود.

هنوز جزئیاتی در مورد طراحی این حمله به دست نیامده است؛ اما به گفتۀ آقای دانش تیم تحقیقاتی وزارت داخله روی این مسأله کار را آغاز کرده است.

ساختمان جدید وزارت داخلۀ افغانستان در سرک چهل مترۀ میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی واقع است.

پس از انتقال وزارت به این ساختمان جدید، این نخستین حمله بر این ساختمان است.

XS
SM
MD
LG