لینک های دسترسی

Breaking News

 سیگار: بیش از ۲۲۰۰ نفر در ماموریت بازسازی افغانستان جان باخته اند 


براساس گزارش دفتر سرمفتش ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان که امروز سه شنبه ۱۱ فبروری (۲۲ دلو) نشر شد، در جریان حملات بر ماموریت بازسازی افغانستان در ۱۸ سال گذشته، ۲۲۱۴ نفر کشته و حدود ۳۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

این گزارش زیر نام "هزینه انسانی" در حالی نشر شده است که حمله انتحاری امروز در کابل جان شماری از غیرنظامیان را گرفت.

جان ساپکو، سرمفتش ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان گفت که از سال ۲۰۰۲ تا اخیر سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۲۱۴ نفر در میدان‌های غیرمحارب کشته شده اند که ۲۸۴ نفر آن شهروندان امریکایی بودند.

رییس سیگار در این گزارش همچنان گفته است که از میان ۲۴۸ امریکایی، ۲۱۶ آن نظامی و ۶۸ تن دیگر شان غیرنظامی بوده اند.

در این گزارش حملاتی شامل نشده که بر پایگاه‌های امریکایی و اهداف غیرنظامی انجام شده است.

آقای ساپکو گفته است که با کشته شدن ۱۳۱ نظامی و ۱۴۴۷ غیرنظامی،‌ بیشتر تلفات را افغان‌ها متحمل شده اند. او افزود که این افغان‌ها در تلاش برای بازسازی کشور شان، جان باخته اند.

در کنار این، ۱۰۰ شهروند کشور های عضو ایتلاف و ۱۲۴ شهروند سایر کشورها نیز در جریان ماموریت بازسازی افغانستان کشته شده اند.

گزارش سیگار حاکی است که که باوجود آنکه ایالات متحده روی یک توافق احتمالی با طالبان مصروف مذاکره است،‌ خشونت در آخرین ربع سال ۲۰۱۹ به بیشترین حد آن رسید.

آقای ساپکو گفته است که سیگار برای سال‌ها، تلاش های گسترده به خرج داده تا مصارف مالی فعالیت‌های بازسازی و تامین ثبات در افغانستان را پی‌گیری کند، اما تلاش های اندکی در بخش پی گیری هزینه انسانی - ارقام تلفات، زخمی‌ها و افرادی که برای اکمال این فعالیت‌ها اختطاف شده اند، انجام شده است.

XS
SM
MD
LG