لینک های دسترسی

Breaking News

فیس‌بوک پیام‌های خصوصی را در اختیار حکومت‌ها قرار خواهد داد؟


امریکا، استرالیا و بریتانیا از شبکه‌های اجتماعی به شمول فیس بوک تقاضا کرده اند که زمینه‌های دسترسی حکومت ها به پیام‌های خصوصی کاربران را در صورت لزوم، فراهم کنند.

این تقاضا در نامۀ سرگشاده‌ای مطرح شده که از سوی ویلیام بار، لوی سارنوال ایالات متحده امریکا، پریتی پتیل، وزیر خارجۀ بریتانیا و پیتر داتون، وزیر داخله استرالیا عنوانی مارک زاکربرگ، رییس اجرایی فیسبوک و مسوولان سایر شبکه های اجتماعی نامدار فرستاده شده است.

نشر این نامه تلاش دوبارۀ وزارت عدلیۀ ایالات متحده امریکا برای متقاعد کردن شبکه های اجتماعی است تا قیودات موجود در زمینۀ حفظ حریم خصوصی کاربران را کاهش دهند.

مسوولان فیسبوک اما از موضع خود در قبال حفظ حریم خصوصی کاربران دفاع کرده و در جواب به این درخواست گفته اند که این حق مردم است تا مطمین باشند پیام ها و گفتگوهایشان در شبکه ها اجتماعی، محرمانه باقی مانده و حریم خصوصی شان از بین نمی رود.

این شرکت اما اضافه کرده که در صورت نیاز با دولت ها همکاری خواهد کرد.

در شبکه اجتماعی وتس‌اپ، امنیت پیام ها به اندازه ای است که فقط افراد دخیل در مکالمه می توانند پیام ها را بخوانند و دیگران قادر به دیدن پیام ها نیستند.

فیسبوک قصد دارد این سطح امنیت را در مسنجر و انستاگرام هم عملی کند تا شخص دیگری قادر به خواندن پیام ها نباشد و حریم خصوصی کاربران حفظ شود.

XS
SM
MD
LG