لینک های دسترسی

Breaking News

نوجوان امریکایی پیشنهاد هشت میلیون دالر را رد کرد


اوی شیفمن، نوجوان ۱۷ سالۀ امریکایی که وبسایت رهنمای کووید۱۹ را ساخته است، پیشنهاد هشت میلیون دالر را در بدل نشر اشتهارات تجارتی نپذیرفت و این وبسایت را غیرانتفاعی و رایگان در دسترس کاربران قرار داد.

شیفمن به نشریۀ بزنس انسایدر گفته است که همه‌گیری کروناویروس به زودی پایان نخواهد یافت و از اینرو وی می‌خواهد که آن را فعالانه تا پایان دنبال کند.

وبسایت معلوماتی این نوجوان، تقریباً تمام معلومات مورد نیاز کاربران را، ازسفارشات بهداشتی گرفته تا میزان ابتلا، آمار مرگ و میر و شمار شفایافتگان در کشورهای مختلف جهان، در خود دارد.

این معلومات به گونۀ منظم و بر اساس آمار سازمان جهانی صحت، مرکز وقایه و کنترول امراض امریکا و وبسایت‌های رسمی کشورها بروز می‌شود.

او می‌گوید که برای ساختن این رهنما شب‌ها تا صبح نخوابیده و یکبار هم برای ۵۰ ساعت پیهم روی آن کار کرده است. وبسایت شیفمن اکنون بسیار مشهور شده است و روزانه کم و بیش ۳۰ میلیون کاربر از آن بازدید می‌کند.

شیفمن که به گفتۀ خودش می‌توانست تا ۳۰ میلیون دالر از بابت نشر اعلانات تجارتی عاید کند، به بزنس انسایدر گفته است: "فقط ۱۷ سال عمر دارم و به هشت میلیون دالر نیاز ندارم...نمی‌خواهم سودجو باشم".

شیفمن گفته است که نخست نخواسته است مکلف به نشر اعلانات تجارتی باشد و دیگر اینکه با نشر این اشتهارات به کاربران مزاحمت ایجاد کند، زیرا به گفتۀ وی اکثر کاربران به ویژه در کشورهای فقیر انترنت سریع ندارند و نشر اعلانات تجارتی، وبسایت را به آنان آهسته و حتا غیر قابل دسترس خواهد کرد.

او گفته است که از هم اکنون پیشنهادات کار، حتا از سوی شرکت مایکروسافت، به وی داشته شده است. اما شیفمن می‌گوید که مایل به پذیرش این پیشنهادات کاری نیست و می‌خواهد که در آینده برنامه‌های خود را دنبال کند.

اوی شیفمن گفته است که با پایان همه‌گیری کروناویروس، محصول کار خود را به رهنمای مقایسه‌ای میان کووید۱۹، سارس و انفلونزای اسپانیایی مبدل خواهد کرد تا به گفتۀ خودش به یک اثر تاریخی مبدل شده و مردم بتوانند در آینده همه‌گیری کروناویروس را در آن مرور کنند.

XS
SM
MD
LG