لینک های دسترسی

Breaking News

تسلیمی ۴۸ سرباز پولیس سرحدی در بادغیس به طالبان


آرشیف
آرشیف

مقامات محلی در ولایت بادغیس می گویند که ۴۸ سرباز پولیس سرحدی به همراه قوماندان شان در به گروه طالبان پیوسته اند.

سخنگوی والی بادغیس با تایید این خبر به رادیوآشنا گفت این سربازان مربوط پوسته "قلعه" در قریه موریچاق ولسوالی بالامرغاب بودند که شام امروز جمعه به طالبان پیوستند.

خالد ساپی گفت که از دو روز به این سو در آن منطقه بین افراد طالبان و سربازان پولیس سرحدی جنگ جریان دارد که بر اساس فیصله شورای نظامی آن ولایت، ۲۱۰ سربازامنیتی افغان جهت کمک به ولسوالی بالامرغاب اعزام شده اند.

آقای ساپی می گوید "بعد از ورود سربازان تازه نفس به آن منطقه؛ دو پستۀ نمبر ۴ و نمبر ۵ پولیس سرحدی که پیش از این توسط افراد طالبان سقوط داده شده بود به اداره قوای افغان در آمده است."

سخنگوی والی بادغیس اما می گوید تنها پسته "قلعه" قریه موریچاق که در آن 48 سرباز پولیس سرحدی به رهبری قوماندان اکبر بای حضور داشتند از شام امروز تماس شان با نیروهای امنیتی قطع شده است.

آقای ساپی تایید میکند که این سربازان پولیس سرحدی در ولسوالی بالامرغاب با تمام تجهیزات و مهمات دست داشته شان با گروه طالبان یکجا شده اند.

با این همه مسوولین محلی در ولسوالی بالامرغاب بادغیس می گویند این سربازان پولیس سرحدی تعداد شان ۶۵ نفر بوده و از دو روز به این سو در محاصره طالبان بودند و شام امروز با تمام تجهیزات و مهمات دست داشته شان به گروه طالبان تسلیم شده اند.

یک مقام نزدیک به والی بادغیس نیز که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار رادیو آشنا صدای امریکا این موضوع پیوستن سربازان پولیس را به گروه طالبان تایید کرد.

قریه موریچاق ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس با ترکمنستان سرحد دارد که همواره شاهد حضور گستردۀ افراد طالبان می باشد.

سال گذشته نیز افراد طالبان همین پوسته های امنیتی سربازان پولیس سرحدی در قریه موریچاق را برای چند روز در محاصره خود گرفته بودند که بعد از عملیات هوایی و زمینی کماندوهای اردوی ملی، طالبان از آن منطقه متواری شدند.

XS
SM
MD
LG