لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی پولیس از موجودیت افراد مسلح غیر مسئول در شمال افغانستان


AQSh jamoasi o'yinchisi Alexandro Bedoya (chapda) va uning meksikalik raqibi Andres Guardado to'p uchun kurashmoqda, 10-sentabr, 2013-yil, Ogayo, AQSh.
AQSh jamoasi o'yinchisi Alexandro Bedoya (chapda) va uning meksikalik raqibi Andres Guardado to'p uchun kurashmoqda, 10-sentabr, 2013-yil, Ogayo, AQSh.

قوماندان نیرو های پولیس در شمال افغانستان از افزایش تبلیغات سوء علیه نظام کنونی و موجودیت افراد مسلح غیرمسوول در ولایت های شمالی كشور ابراز نگرانی كرده است.

اما در عین حال وی اظهار میدارد كه درنظر است تا جهت برقراری امنیت مطمئن، این افراد در خارج از ولایت های شان به وظایف دولتی گماشته شوند.

جنرال بابه جان قوماندان پولیس زون ۳۰۳ پامیر در شمال افغانستان كه به هدف بررسی اوضاع امنیتی به ولایت بغلان سفر نموده بود بیان داشت كه افزایش افراد زور گو و اوباش به یك نگرانی جدی در میان مسوولان ولایت های شمالی به ویژه بغلان مبدل شده و باید این افراد به خاطر برقراری امنیت به ولایت های دیگر به وظایف جدید گماشته شوند.

وی هدف از این برنامه را تامین امنیت در شمال افغانستان عنوان نموده است.

در عین حال وی از افزایش تبلیغات سوء علیه نظام كنونی افغانستان به شدت ابراز نگرانی كرده و گفته است كه برخی از حلقات تلاش میكنند تا با استفاده از این تبلیغات نظام كنونی را بدنام بسازند. وی میگوید که اگر این نظام نباشد، بدیلی در عوض وجود دارد؟ اگر نظام کنونی برکنار گردد، جای آنرا طالبان، دهشت افگنان و القاعده خواهد گرفت.

قوماندان پولیس زون ۳۰۳ پامیر این تبلیغات را به ضرر منافع ملی كشور دانسته و از مردم خواسته است تا در نابودی این تبلیغات نیرو های امنیتی را یاری رسانند.

در همین حال منشی عبدالمجید والی بغلان نیز افزایش گروپ های مسلح را شدیدترین چالش امنیتی خوانده و آن را خطرناكتر از طالبان و القاعده عنوان نموده است.

"ما باید به هر قمیتی که میشود، پاتک و پاتک والا ها را باید برداریم. دیگر نباید در قریه ها و قصبات ولایت، زندگی مردم دستخوش حوادث باشد"

بر بنیاد یك خبر دیگر صد ها تن از باشندگان ولایت سمنگان در پی كشته شدن ۲ تن از باشندگان ولسوالی درۀ صوف این ولایت دست به تظاهرات زدند.

تظاهر كنندگان مدعی اند كه ۲ تن از افراد ملكی شب گذشته از سوی مامورین پولیس كشته شده اند.

اما در این حال جنرال خلیل اندرابی قوماندان پولیس ولایت سمنگان این ادعا ها را رد نموده میگوید، این افراد ازجملۀ مخالفان مسلح دولت بودند كه در جریان درگیری از پا درآمده اند.

XS
SM
MD
LG