لینک های دسترسی

Breaking News

لوی درستیز پاکستان از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین انتقاد کرد  


جنرال قمر جاوید باجوه ، لوی درستیز پاکستان روز شنبه دوم اپریل ( ۱۳ حمل ) از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین به شدت انتقاد کرد.

این نظامی ارشد پاکستان تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین را یک " فاجعه بزرگ" علیه یک کشور کوچک عنوان کرد و خواهان توقف فوری آن شد.

انتقاد نادر جنرال باجوه از مسکو در حالی صورت میگیرد که عمران خان، صدراعظم پاکستان، در مورد تهاجم روسیه بر اوکراین بی طرفی خود را نشان داده و از انتقاد ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، خودداری کرده است.

جنرال باجوه که در یک نشست گفتگوی امنیتی بین اللملی در اسلام آباد صحبت میکرد گفت: " تهاجم روسیه بر اوکراین بسیار تاسف آور است ، هزاران نفر کشته شدند، میلیون ها نفر دیگر پناهنده شده اند و نصف از اوکراین ویران شده است."

آقای باجوه همچنین گفته است که با وجود "نگرانی های مشروع امنیتی روسیه" تهاجم نظامی بالای یک کشور کوچکتر "قابل چشم پوشی" نیست.

این نظامی ارشد پاکستان همچنین خواستار آتش بس فوری و توقف جنگ شد و از طرف های درگیر جنگ خواست تا برای حل منازعه به طور فوری باهم گفتگو کنند. آقای باجوه، مقاومت موثر اوکراینی ها را در برابر تجاوز روسیه نیز تمجید کرده است .

هشدار باجوه به هند

جنرال باجوه در جریان سخنرانی تلویزیونی اش جنگ روسیه و اوکراین را مثال داد تا به هند که رقیب بزرگ پاکستان در منطقه تلقی می شود ، هشدار بدهد که دهلی جدید جنگ دیگری را علیه کشورش راه اندازی نکند.

این نظامی ارشد پاکستان همچنین گفت که مقاومت اوکراین در مقابل تهاجم نظامی روسیه به کشور های کوچکتر جسارت داد که آنها نیز می توانند با قوای کوچک، اما چابک و مجهز با سلاح های مدرن، از قلمرو خود در مقابل کشور های بزرگ دفاع کنند.

اظهارات جنرال باجوه در حالی صورت گرفته است که احزاب مخالف حزب حاکم پاکستان تلاش دارند تا از طریق رای عدم اعتماد، عمران خان، صدراعظم کنونی پاکستان، را از کرسی صدارت آن کشور، برکنار کنند.

اما آقای عمران گفته است که بدون مبارزه از قدرت کنار نخواهد رفت و مخالفان حزب خود را به دسیسه علیه خود متهم کرد.

احزاب مخالف عمران خان در پارلمان پاکستان، آقای عمران خان را به سوء مدیریت اقتصاد کشورش و پالیسی غیر موثر خارجی متهم کرده اند. اما صدراعظم پاکستان ادعا کرده است که راه اندازی رای عدم اعتماد احزاب مخالف در پارلمان کشورش " توطئه" کشور های غربی است.

عمران خان از محکوم کردن تهاجم نظامی پوتین علیه اوکراین خودداری کرد و هفتهٔ گذشته به صورت علنی از دپلومات های غربی مستقر در اسلام آباد به دلیل اینکه در ماه گذشته طی ارسال یک نامه مشترک از اداره وی خواسته بودند تا تجاوز روسیه علیه اوکراین را محکوم کند ، انتقاد کرد.

XS
SM
MD
LG