لینک های دسترسی

Breaking News

حل بحران پناهجویان به پلان های جدید نیاز دارد


سازمان بین المللی مهاجرت: در جریان سال روان ٢۴٠٠ پناهجو در راه رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده است.
سازمان بین المللی مهاجرت: در جریان سال روان ٢۴٠٠ پناهجو در راه رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده است.

وزاری خارجۀ اتریش و صربستان گفته اند که اتحادیۀ اروپا و کشورهای حوزۀ بالکان باید برای جلوگیری از وخیم تر شدن بحران تازۀ پناهجویان در اروپا، پلان های جدید و جامع را روی دست گیرند.

وزاری خارجۀ اتریش و صربستان این سخنان را امروز در نشستی که در ویانا برگزار شده بود، بیان داشتند. به گفتۀ سبستین کوز وزیر خارجۀ اتریش، در صورت عدم دریافت یک راه حلِ جمعی، کشورهای مثل هنگری و دنمارک، برای حل این بحران به اقدامات انفرادی دست خواهند زد.

نشست امروز یک روز پس از آن برگزار گردید که انگلا مرکل صدراعظم آلمان در پاسخ به یک اعتراض تمسخر آمیز ضد پناهجویان در شرق آلمان گفت که کشورش در برابر رفتار شرم آور و زننده در برابر پناهجویان، گذشت نه خواهد کرد.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان دو روز قبل از کشورهای اروپایی خواسته است تا در برابر پناهجویانی که کشورهای خود را بنابر دلالیل امنیتی ترک گفته اند، مسؤولانه و با مهربانی پاسخ دهند.

در نشست امروز فرنک والتر شتانیمایر وزیر خارجۀ آلمان بیان داشت که حکومت آلمان پلان دارد تا برای بهتر ساختن معیار کمک های بشردوستانه، مبلغ ١،٢ میلیون یورو را به کشور یونان و یک میلیون دیگر را به کشورهای مقدونیه و صربستان کمک کند.

آقای شتانیمایر افزود که با بررسی وضعیت هر روز، فشار اصلی این بحران را کشورهای متقبل می شوند که پناهجویان بخاطر رسیدن به غرب اروپا از آن عبور می کنند.

اما ایویچا داجیچ وزیر خارجۀ صربستان، در اعتراض به سخنان وزیر خارجۀ آلمان گفت که از سال ها به این سو شما در مورد پناهجویانی صحبت می کنید که از صربستان و مقدونیه و سایر کشور ها وارد اتحادیه اروپایی می شوند، اما اکنون مهاجرین از کشورهای اتحادیه اروپایی وارد صربستان می شوند.

آقای داجیچ همچنان بیان داشت که طرح دادن یک میلیون یورو به این دو کشور، مشکل پناهجویان را حل کرده نمی تواند و افزود که کشور های عضو اتحادیه اروپایی باید برنامه های جدی را برای کنترول و جلوگیری از سرازیر شدن پناهجویان به صربستان و مقدنیه روی دست گیرند.

از جانب دیگر، پولیس اتریش امروز خبر داد که حد اقل جسد بیست تن از پناهجویان را که از هنگری وارد اتریش شده بودند، در داخل یک لاری دریافته اند.

براساس ارقام ارایه شده توسط سازمان بین المللی مهاجرت، حددو دوصد و پنجاه هزار پناهجو در جریان سال روان وارد اروپا شده اند که دو هزار و چهارصد تن آن، در طول این سفر مشقت بار، جان های خود را از دست داده اند.

XS
SM
MD
LG