لینک های دسترسی

Breaking News

پرواز های بین المللی از میدان هوایی بلخ آغاز شد


مسوولان محلی در ولایت بلخ گفتند که برای نخستین بار پرواز های بین المللی ترکش ایرلاین از ترکیه به میدان هوایی بین المللی مولانا جلال الدین محمد بلخی در شهر مزارشریف آغاز شد.

عطا محمد نور، والی بلخ آغاز این پرواز ها را عامل خوبی برای تقویت فرهنگ و تجارت میان ترکیه و افغانستان خوانده افزود که با این انکشاف سهولت های زیادی برای تجار در شمال افغانستان فراهم خواهد شد.

آقای نور گفت که آغاز پرواز های بین المللی از مزارشریف بخصوص به کشور ترکیه می تواند در تقویت فرهنگ وتجارت افغانستان نقش عمده داشته باشد و سهولت های مهمی را برای تجار و متشبثین در شمال کشور فراهم کند.

بارش گونیش، سرقنسول ترکیه مقیم مزار شریف گفت که دوستی مستحکم و روابط دوستانه میان افغانستان و ترکیه برخاسته از فرهنگ مشترک شان است و آغاز پرواز ها از استانبول به مزارشریف و برعکس آن این روابط را بیشتر از پیش مستحکم می سازد.

مسوولان میدان هوایی بین المللی مولانا جلال الدین محمد بلخی می گویند که قرار است شرکت ترکش ایرلاین ماه سه پرواز از مزارشریف به شهر استانبول ترکیه داشته باشد. تجار و متشبثین در شمال افغانستان نیز از آغاز این پرواز های ابراز خرسندی کردند.

میدان هوایی مولانا جلال الدین محمد بلخی هفت ماه پیش به هزینه نزدیک به ۵۹ میلیون یورو ازسوی آلمان و امارت متحده تجدید و نوسازی شد.
XS
SM
MD
LG