لینک های دسترسی

Breaking News

عطا محمد نور حضور داعشیان را در بلخ تایید کرد


سرپرست ولایت بلخ به منظور پاکسازی ولسوالی کِشِنده عملیات نظامی را دراین ولسوالی رهبری میکرد
سرپرست ولایت بلخ به منظور پاکسازی ولسوالی کِشِنده عملیات نظامی را دراین ولسوالی رهبری میکرد

عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ می‌گوید اسناد و شواهد نشان می‌دهد که گروه‌های طالبان و داعش قصد داشتند تا شمال افغانستان را ناامن سازد و فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

ولسوالی‌های چمتال، چهاربولک، شولگره و کِشِنده از ساحات آسیب‌پذیر ولایت بلخ است و گاه‌گاهی مخالفین تلاش می‌کنند تا از این مناطق حملات شان را سازماندهی کنند.

به منظور پاکسازی ولسوالی کِشِنده از وجود مخالفین، عملیات مشترک نیروهای امنیتی به رهبری سرپرست ولایت بلخ پنج روز پیش از آغاز شد و امروز پایان یافت.

عطامحمد نور می‌گوید که در نتیجۀ این عملیات، 10 تن از مخالفین کشته شده، بیش از بیست تن دیگرشان بازداشت شدند و یک ذخیره گاه مهمات این گروه نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

به گفتۀ مقامات در جریان این عملیات،‌ یک نظامی افغان نیز کشته شده و نزدیک به ۱۰ تن شان زخم برداشتند.

درگیری در هرات

مقامات در هرات می‌گویند که نظامیان افغان عملیات پاکسازی را زیر نام «عزم» دو روز پیش در ولسوالی شیندند هرات آغاز کردند.

فرهاد جیلانی سخنگوی والی هرات به صدای امریکا می‌گوید که در نتیجۀ این عملیات 41 طالب مسلح کشته شده و 50 تن دیگر زخم برداشته اند.

به گفتۀ جیلانی در بین کشته‌شده‌گان، اجساد ملا سید احمد ولسوال نام نهاد طالبان در ولسوالی فارسی هرات و ملا متکی یک قوماندان نظامی این گروه دیده می‌شود.

سخنگوی والی هرات می‌افزاید که این عملیات با حضور قطعات کوماندوی اردوی ملی و قوای هوایی از منطقۀ «عزیز آباد» ولسوالی شیندند شروع شد و به سمت منطقه زیر کوه دوام دارد.

تا به حال از تلفات افراد ملکی آماری در دست نیست.

درگیری‌ها در ولسوالی شیندند هرات از چهار روز قبل بین هواداران ملا اختر منصور و ملا محمد رسول آغاز شده که بعد از تلفات سنگین به طرفین، قوای افغان برای پاکسازی منطقه از وجود افراد طالبان این عملیات نظامی را آغاز کردند.

XS
SM
MD
LG