لینک های دسترسی

Breaking News

آثار نقاشی بامیان، در جنوب آسیا به نمایش گذاشته می شود


بامیان درسال جاری میلادی به عنوان اولین پایتخت فرهنگی کشورهای عضو سارک معرفی شده است.
بامیان درسال جاری میلادی به عنوان اولین پایتخت فرهنگی کشورهای عضو سارک معرفی شده است.

مسئولین اداره محلی ولایت بامیان می گویند که درکمپ فرهنگی هنری سارک، دراین ولایت پنجاه اثر هنری خلق شده است که بصورت دوره ای درکشورهای جنوب آسیا به نمایش گذاشته می شود.

دراین آثار نقاشی، داشته های فرهنگی ومناظر طبیعی بامیان به تصویر کشیده شده است. مسئولین دربامیان نمایش این آثار را برای معرفی ساحات باستانی ومناظر طبیعی این ولایت مهم وارزنده می خوانند.

مسئولین اداره اطلاعات وفرهنگ ولایت بامیان می گویند که سالانه کشورهای جنوب آسیا میزبان بیش از دو نیم ملیون گردشگر خارجی است که اگر یک صد هزارآن به افغانستان وبامیان سفرنمایند تغیرات مثبت برزندگی روزمره مردم رونما می شود.

کبیر دادرس رییس اداره اطلاعات وفرهنگ ولایت بامیان دراین باره گفت:" درطی سه روز هنرمندان مختلف کشورهای جنوب آسیا پنجاه اثر نقاشی را از ساحات مختلف بامیان بخصوص مناظر طبیعی، آثار باستانی و پارک ملی بند امیر خلق کرده اند که بصورت دوره ای در تمامی کشورهای جنوب آسیا به نمایش گذاشته می شود".

بامیان درسال جاری میلادی به عنوان اولین پایتخت فرهنگی کشورهای عضو سارک معرفی شده است. درطی یک هفته گذشته بیش از پنج جشنواره مختلف فرهنگی هنری دراین ولایت برگزار شد.

مسئولین محلی بامیان می گویند که دراین جشنواره ها نزدیک به یک صد هزار نفر به شمول زنان وخانواده ها از ولایات مختلف کشور، اشتراک کرده اند.

بامیان در مرکز کشور از ولایات امن وباستانی افغانستان است. مسئولین می گویند که با بهبود امنیت درکشور وافزایش آمار سیاحان درافغانستان نبض اقتصادی منطقه به نفع افغانستان رقم خواهد خورد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG