لینک های دسترسی

Breaking News

مسابقۀ بایسکل رانی دختران و پسران بامیانی به هدف تامین صلح


در این مسابقۀ بایسکل رانی ۱۵ ورزش کار دختر و ۱۵ ورزش کار پسر اشتراک کرده بود
در این مسابقۀ بایسکل رانی ۱۵ ورزش کار دختر و ۱۵ ورزش کار پسر اشتراک کرده بود

ده ها ورزشکار در یک مسابقۀ بایسکل رانی در بامیان، فاصلۀ ۱۲ کیلومتر را به هدف تامین صلح در کشور، رکاب زدند.

دراین مسابقه که زیر نام " رکاب زدن برای صلح" در مرکز ولایت بامیان دایر شده بود، ۳۰ ورزشکار دختر و پسر با هم رقابت کردند.

سید احمد حسین احمد پور، سرپرست ریاست اطلاعات وفرهنگ بامیان، در این باره می‌گوید "این مسابقه به هدف تامین صلح و امنیت در سرتاسر افغانستان برگزار شده است و هدف ما این است تا ورزش بایسکل رانی در این ولایت رشد کرده و جوانان از رو آوردن به اعتیاد و سایر پدیده های منفی دور نگهداشته شده و به ورزش رو آورند".

در این مسابقه ۱۵ تن از دختران ورزشکار و ۱۵ پسر ورزشکار در دو تیم جدا گانه با هم به رقابت پرداختند.

زهرا، نجیلا و مومنه در تیم دختران موفق به کسب مقام‌های نخست تا سوم این مسابقه شدند.

زهرا که در بین ۱۵ بانوی بایسکل ران، مقام اول را از آن خود کرد، می‌گوید "من توانستم فاصلۀ حدود ۱۲کیلومتر را رکاب بزنم و به خاطر رشد ورزش بایسکل رانی و تشویق دختران در این مسابقه اشتراک کردم".

در تیم پسران، مرتضی، بسم‌الله و احمد به ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقۀ بایسکل‌رانی در میان ورزشکاران پسر از آن خود کردند.

مرتضی محمدی که جایگاه نخست تیم پسران قرار گرفت، می‌گوید "هدف از اشتراکم در این مسابقه این بود که روزی بتوانیم صلح و امنیت را در کشور بیاوریم و امیدوارم که نسل جوان افغانستان به این هدف رسیده و صلح را در کشور تأمین کنند".

این مسابقۀ بایسکل رانی، ازسوی کمیته صلح ولایتی بامیان، ریاست اطلاعات و فرهنگ، نهاد مطالعات زنان برای صلح و موسسه بین المللی آکسفام برگزار شده بود.

درسال‌های اخیر، بامیان شاهد حضور پر رنگ دختران در بیش از ده مسابقۀ ورزشی بایسکل رانی، دوش و مسابقات سکی زمستانی در ولایت بامیان بوده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG