لینک های دسترسی

Breaking News

بامیان نامزد عضویت در "شبکۀ جهانی شهرهای یادگیرنده" شد


 بامیان در سال ۲۰۱۵ عضویت "شبکه شهرهای خلاق جهان در سازمان یونسکو" را نیز به دست آورد.
بامیان در سال ۲۰۱۵ عضویت "شبکه شهرهای خلاق جهان در سازمان یونسکو" را نیز به دست آورد.

مقام‌های وزارت معارف افغانستان می‌گویند که ولایت بامیان در سال آینده، رسمأ عضویت "شبکۀ جهانی شهرهای یادگیرنده" را از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد "یونسکو" به دست خواهد آورد.

سردار محمدرحیمی، معین سواد آموزی وزارت معارف افغانستان، می‌گوید که در سال جاری کنفرانس "اجلاس بزرگ سالان" در کشور کوریا برگزار شد و اعضای "شبکه جهانی یادگیرنده" از مقام‌های افغان خواستند تا یکی از ولایات این کشور را نامزد عضویت در این شبکه نمایند.

آقای رحیمی، می‌افزاید که مردان و زنان جوان و کهن سال بامیانی حضور پر رنگ در در برنامه‌های سواد آموزی داشته اند، بنأ این ولایت، نامزد "شبکه شهرهای یادگیرنده جهان" شده است.

به گفته مقام‌های وزارت معارف افغانستان، در سراسر این کشور بیش از ۴۰۰ هزار مرد و زن با استفاده از برنامه‌های این وزارت، در حال سواد آموزی اند و قرار است تا سه ماه آینده ۳۰۰ هزار افغان، از این برنامه‌ها فارغ شوند.
پس از برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی شهرهای یادگیرنده در سال ۲۰۱۵ در مکسیکو، یونسکو "شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده" را راه اندازی کرد.

هدف از ایجاد "شبکه جهانی شهرهای یاد گیرنده" از سوی یونسکو، افزایش میزان آموزش و سطح آگاهی باشندگان شهرهای مختلف جهان است.

ولایت بامیان واقع در مرکز افغانستان، در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز به دلیل داشتن فرهنگ بومی، صنایع دستی و هنرهای خلاقانه بشری، عضویت "شبکه شهرهای خلاق جهان در سازمان یونسکو" را نیز به دست آورد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG