لینک های دسترسی

Breaking News

بیش ده هزار خانواده در بامیان به کمک عاجل نیاز دارد


بر اثر سردی شدید هوا و برف باری های بی موقع و قبل از وقت، ۱۰۱۲۱ خانواده در بیش از دو صد روستای بامیان در معرض خطر و آسیب جدی قرار دارند.

غلام علی وحدت والی بامیان به روز سه شنبه گفت که باشندگان محلی به کمک های فوری نیاز دارند

آقای وحدت امروز به خبرنگاران گفت "در زمستان امسال ما به حدود سه هزار تن گندم نیاز داریم که ازکمیته ملی مبارزه با حوادث درخواست شده است وامیدواریم که بزودی این کمک ها به بامیان مواصلت کند."

مسئولان هشدار می دهند درصورتی که کمک های درخواست شده بزودی ازسوی اداره ملی مبارزه با حوادث دربامیان ارسال نگردد با سردشدن بیشتر هوا ممکن فاجعه انسانی به بار آید.

والی بامیان افزود که براساس پلان اداره محلی این ولایت در زمستان سال جاری بعضی سرک ها وشاهراه های مواصلاتی که ازاثر برف کوچ ها مسدود می گردند ازقبل به قرارداد سپرده می شود تا درفصل زمستان بازنگهداشته شوند.

بامیان ازجمله ولایات کوهستانی کشور بوده وبه علت موقعیت جغرافیایی آن، با شندگان این ولایت همواره درفصل سرما درمعرض خطرات ناشی ازحوادث طبیعی مانند برفکوچ، کمبود آب آشامیدنی، مسدود شدن راه های مواصلاتی ازاثربرف باری وسرمای شدید میباشد.
  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG