لینک های دسترسی

Breaking News

زن ۲۵ ساله ای در بامیان در آتش تنور سوخت


عکس از آرشیف صدای امریکا
عکس از آرشیف صدای امریکا

مقام‌های امنیتی ولسوالی ورس ولایت بامیان می‌گویند، یک بانوی ۲۵ ساله که شش ماهه باردار بود، روز گذشته (۱۲ اسد) در منطقۀ تگابغار ولسوالی ورس این ولایت، در داخل تنورِ آتش سوخته و جان داده است.

ناصر ورسی، فرمانده امنیه ولسوالی ورس بامیان گفت که جسد این بانو برای تحقیقات بیشتر به طِب عدلی فرستاده شده است.

آقای ورسی افزود:"خانمی بنام بختاور بنت نادر، که حدود ۲۵ سال سن دارد دیروز در داخل تنور آتش سوخته و تحقیقات جنایی در این زمینه جریان دارد".

اما خانوادۀ این قربانی ادعا دارد که وی از سوی شوهر و خانواده‌ شوهرش؛ به آتش کشیده شده و از بین رفته است.

گل باری مادر بخت‌آور گفت که دخترش پنج سال قبل با سید محمد حسین، به قصد ازدواج از منزل فرار کرده بود و دراین مدت همواره از سوی خانواده شوهرش مورد خشونت‌ قرار می‌گرفت.

گل‌باری افزود که دخترش به شکل فجیع در داخل تنور (مطبخ) به آتش کشیده شده و با طفل داخل بطنش از بین رفته است.

شماری دیگر از اقارب بختاور نیز ادعا می‌کنند که وی، چندین بار ازسوی شوهرش و خانواده وی، مورد لت وکوب و خشونت‌ قرار گرفته بود.

با تلاش‌های پی‌هم، موفق به دریافت دیدگاه خانواده شوهر قربانی این رویداد نشدیم.

اما کریمه سالک رییس امور زنان ولایت بامیان گفت، بختاور خود سوزی نکرده و کسی وی به آتش نکشیده است؛ بلکه این خانم، حین پایین کردن دیگ برنج به اثر ناتوانی، داخل مطبخ افتاده است.

خانم سالک افزود، با آن که در سال‌های اخیر، آگاهی خانواده‌ها از حقوق زنان افزایش یافته است؛ اما آمار خشونت‌ها برعلیه زنان دراین ولایت رو به افزایش است.

مقام‌های محلی بامیان می‌گویند که بخش جنایی فرماندهی امنیه این ولایت به صورت جدی این قضیه را تحت بررسی قرار داده است و درصورتی که فردی، دراین قضیه متهم شناخته شود به نهادهای عدلی وقضایی معرفی می‌شود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG