لینک های دسترسی

Breaking News

بنگله‌دیش در جام جهانی کرکت سریلانکا را شکست داد


در ادامهٔ رقابت‌های جام جهانی کرکت، تیم ملی بنگله‌دیش روز دوشنبه ششم نومبر (۱۵ عقرب) با تفاوت سه وکت سریلانکا را شکست داد.

بنگله‌دیش پس از آنکه قرعهٔ آغاز رقابت را برد، نخست سریلانکا را به بالینگ (توپ انداختن) دعوت کرد. تمام بازیکنان سریلانکا تا اوور آخر بازی حذف شدند و برای بنگله دیش هدف ۲۸۰ دوش را تعیین کردند.

تیم بنگله دیش به کمک ۹۰ دوش نجم الحسین شانتو و ۸۲ دوش شکیب‌ الحسن، کپتان این تیم توانست این هدف را در ۴۱ اور و با از دست دادن هفت بازیکن تکمیل کند.

شکیب ‌الحسن در بخش بالینگ، در ۱۰ اوور به تیم مقابل فرصت تنها ۵۷ دوش را داد و دو بازیکن حریف را از میدان حذف کرد. او با این کارکرد به صفت بازیکن برتر این رقابت شناخته شد.

تنظیم حسن شکیب و شرف الاسلام از تیم بنگله دیش توانستند در بخش بالینگ هر یک به ترتیب سه و دو بازیکن سریلانکایی را حذف کنند.

از تیم سریلانکا،‌ چریت اسالانکا در ۱۰۵ بال توانست ۱۰۸ دوش انجام دهد. همچنین پاتم نیسانکا و سدیرا سماراویکراما دو بازیکن دیگر سریلانکایی، هر یک به نوبهٔ خود ۴۱-۴۱ دوش انجام دادند.

انجلو متیوز، بازیکن سریلانکایی به دلیل آنکه در وقت معین وارد میدان شده نتوانست، از ادامهٔ بازی محروم شد. طبق قوانین شورای بین‌المللی کرکت، زمانی که یک بازیکن یک تیم از بازی حذف می‌شود، بازیکن دیگر باید در دو دقیقه برای بیتینگ آماده شود.

در تاریخ کرکت،‌ این نخستین بار است که این قانون تطبیق می‌شود و متیوز سریلانکایی آن را به نام خود ثبت کرده است.

بنگله‌دیش و سریلانکا در این جام جهانی کرکت تا کنون هر یک هشت مسابقه انجام داده و هر دو تیم در دو رقابت برنده شده و شش رقابت دیگر را باخته اند.

تیم ملی کرکت افغانستان در این جام تا کنون هفت مسابقه انجام داده است که در چهار رقابت پیروز شده و با این حساب در میان ده تیم، در ردهٔ ششم قرار گرفته است.

قرار است تیم ملی افغانستان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی کرکت، روز سه شنبه هفتم نومبر با آسترالیا و روز جمعه دهم نومبر با افریقای جنوبی رقابت کند.

گروه

XS
SM
MD
LG