لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان برای آزادی ملابرادر تایید امریکا می خواهد


ایمل فیضی می گوید که پاکستان رهایی ملابرادر را مشروط با تایید امریکا کرده است
ایمل فیضی می گوید که پاکستان رهایی ملابرادر را مشروط با تایید امریکا کرده است
حدود چهار ماه پس از آن که مقام های پاکستانی از رهایی ملاعبدالغنی برادر، یک فرمانده ارشد پیشین طالبان، خبر داد مقام های افغان گفته اند که برادر هنوز تحت نظارت حکومت پاکستان است.

ایمل فیضی، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان به روز دوشنبه به صدای امریکا گفت که در پاسخ به درخواست آزادی کامل ملابرادر، مقام های پاکستانی گفته اند که برای اینکار به تاییدی امریکا نیاز دارند.

آقای فیضی گفت "ما موضوع رهایی ملابرادر را با مقامهای پاکستانی مطرح ساختیم و پاسخ آنها این بود که ملابرادر در یک عملیات مشترک با امریکا توقیف شده و برای رهایی کامل او تایید امریکا حتمی می باشد."

ملابرادر در سال ۲۰۱۰ در شهر کراچی پاکستان بازداشت شد. گزارش های وجود دارد که اداره اطلاعات امریکا، سی آی ای، در دستگیری این مقام پیشین طالبان نقش داشت.

مقام های امریکایی تا حال در باره رهایی ملابرادر واکنش نشان نداده اند اما گفته اند که از برنامه صلح دولت افغانستان حمایت می ورزند.

ماه گذشته هیأت شورای عالی صلح افغانستان به پاکستان رفت و گفته می شود که کارمندان دولت پاکستان صلاح الدین ربانی، رئیس این شورا، را برای ملاقات با ملابرادر به محل نامشخصی انتقال دادند.

در اوایل همین ماه امرالله صالح، رئیس پیشین ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در صفحه ای فیسبوک اش نوشت نوشت که آقای ربانی با پیکر بی حال و هوش ملابرادر دیدار کرد.

پاکستان گفته بود که ملا عبدالغنی برادر را در تلاشی برای بهبود روند صلح افغانستان رها می کند و ممکن او را به کشور سومی – عربستان سعودی یا ترکیه – بفرستد.

افغانستان همواره از حکومت پاکستان خواسته است تا با رهایی زندانی ها طالبان و کاربرد نفوذ استخبارات آن کشور بر طالبان، روند صلح را در افغانستان تسهیل بخشد.

مصاحبه صدای امریکا با ایمل فیضی را - که روز موضوعات مختلف صحبت کرده - از اینجا بشنوید:
XS
SM
MD
LG