لینک های دسترسی

Breaking News

باربارا بش روز شنبه در تکزاس به خاک سپرده می‌شود


باربارا بش، بانوی نخست پیشین ایالات متحدۀ امریکا،که شام سه شنبه، ۱۷ اپریل، به عمر ۹۲ سالگی در گذشت، قرار است روز شنبه، ۲۱ اپریل، در شهر هیوستن تکزاس به خاک سپرده شود.

قصر سفید با ابراز تسلیت به خانوادۀ بش از خدمات باربارا بش، بانوی نخست پیشین ایالات متحدۀ امریکا، به ویژه تلاش وی برای گسترش سواد آموزی به نکویی یاد کرده و او را مدافع خانواده های امریکایی خوانده است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، در تویتر خود نگاشته است که یکجا با همسرش میلانیا ترمپ در مراسم خاکسپاری خانم بش شرکت می‌کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده،نیز ضمن ابراز تسلیت به خانوادۀ بش و ستایش از کارکردهای خانم باربارا بش، از وی به عنوان نمونۀ فروتنی و بزرگواری یاد کرده است.

باربارا بش، همسر جورج هربرت بش ۴۱ مین رئیس جمهوری ایالات متحده و مادرشش فرزند از جمله جورج والکر بش ۴۳ مین رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا بود.

خانوادۀ بش گفته است که بانوی نخست پیشین ایالات متحده در سال‌های اخیر به بیماری‌های قلبی و بندش مزمن شش‌ها مبتلا شده بود.

خانم بش در روزهای اخیر به دلیل وخامت وضعیت صحی اش از ادامۀ تداوی در شفاخانه ابا ورزید و ترجیح داده بود در کنار خانواده در آرامش به سر ببرد.

باربارا بش به خاطر مزاج تند و پوست کنده گویی مشهور بود، طوریکه عروس وی، لورا بش، همسر جورج والکر بش او را شخصیت "رک و راستگو" خطاب کرده است.

لورا بش در کتاب خود نوشته است "او [باربارا بش] هرگز از بیان افکارش اجتناب نمی‌کرد. او تقریباً بر همه دوستانم با بیانات تند تاخته بود".

خانم بش، به عنوان بانوی نخست ایالات متحده –سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ – بر گسترش سواد آموزی تمرکز کرد و بنیادی را به این هدف ایجاد کرد.

او در سال ۲۰۰۳ کتابی را در مورد زندگی اش زیر عنوان "بازتاب‌ها: زندگی پس از قصر سفید" نوشت.

جولی فینک، رئیس بنیاد سواد آموزی باربارا بش، گفته است که خانم بش در سه دهۀ گذشته بانوی نخست سواد آموزی بود. او گفت "فکر می کنم که اشتیاق او به این انگیزه، دلیل برجسته شدن وی و قدردانی از او است" که مردم را به حمایت از وی وا می‌دارد.

XS
SM
MD
LG